پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۵۸:۲۱

طرح مطالعاتی کریدور پیشنهادی اتصال ریلی شهر امیرکبیر-اراک-مهاجران تصویب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: کلیات طرح مطالعاتی کریدور پیشنهادی اتصال ریلی شهر امیرکبیر-اراک-مهاجران تصویب شد.

معاون استاندار مرکزی:

طرح مطالعاتی کریدور پیشنهادی اتصال ریلی شهر امیرکبیر-اراک-مهاجران تصویب شد

اتصال ریلی شهر امیرکبیر-اراک-مهاجران

طرح مطالعاتی کریدور پیشنهادی اتصال ریلی شهر امیرکبیر-اراک-مهاجران تصویب شد

به نقل از تسنیم، عزیز فیلی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح مکان‌یابی خط ریلی قطار حومه‌ای اراک-مهاجران-امیرکبیر با اشاره به اهمیت این طرح اظهار داشت: راه‌اندازی این طرح کاملا ضروری بوده و براین اساس باید طرحی که بدون هرگونه مشکل است ارائه و به تصویب رسد.

وی افزود: طرح پیشنهادی در جلسات گذشته از سوی مشاور دارای نواقصی بود شامل ایجاد مشکل برای صنایع بزرگ مستقر در محل از جمله پتروشیمی شازند بود که به سبب وجود این مشکلات طرح پذیرفته نشد و مشاور مکلف به ارائه طرحی جدید و به دور از هرگونه مشکل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشاور باید طرح مطالعاتی را در خارج از محدود صنایع تدوین کند به همین منظور باید اقدام به تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و ترافیک استانداری، راه و شهرسازی، عمران شهر جدید امیرکبیر و مشاور مربوطه کنیم تا نسبت به مکان‌یابی محل ایستگاه درون شهری، شهر جدید امیرکبیر و مسیر اتصال ریلی ایستگاه مذکور با  خط راه آهن سراسری اقدام کنند.

فیلی بیان کرد: در این جلسه مشاور طرح کلیات طرح مطالعاتی کریدور پیشنهادی پروژه اتصال ریلی امیرکبیر- اراک-مهاجران با برطرف کردن نواقص، طرح ارائه و به تصویب کارگروه رسید که با نظر اعضای کارگروه مشاور طرح موظف است در نخستین زمان ممکن اقدام به پیاده کردن طرح بر روی زمین و تحویل آن به اداره کل راه آهن اراک برای اجرا باشد.

وی ادامه داد: بنا شد خط ریلی پیشنهادی در محل برخورد با محور اراک-بروجرد و آزادراه اراک-خرم آباد به صورت تقاطع غیر همسطح و به شکل روگذر احداث شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: در مسیر ریلی اراک مهاجران دو ایستگاه یکی در حومه پالایشگاه و پتروشیمی شازند و دیگری در نقطه انتهایی خط در شهر مهاجران پیشنهاد شده که طرح مکان‌یابی آن تصویب شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت