شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۱:۲۴

طرح زیست‌محیطی “بی‌زباله” در اراک اجرا می‌شود

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طرح زیست محیطی “بی‌زباله” در اراک اجرا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی:

طرح زیست‌محیطی “بی‌زباله” در اراک اجرا می‌شود

بی‌زباله

طرح زیست‌محیطی “بی‌زباله” در اراک اجرا می‌شود

به نقل از تسنیم، رضا میرزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع پسماند در استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای دی‌ماه 96 تا پایان 13 فرودین 97 پسماند موضوع اصلی برنامه 100 روزه سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده است که تاکنون اقدامات مؤثری در سراسر کشور در این زمینه اجرا شده است.

وی افزود: معضلات زیست محیطی در کشور بسیار متنوع و پیچیده است و مشکلات بسیاری در حوزه آب، خاک، هوا، پسماندرا داریم و با جلوگیری از پراکنده‌کاری و تمرکز بیشتر روی یک موضوع می‌توانیم اثرگذاری برنامه‌ها را بالاتر ببریم.

میرزایی با تاکید بر فرهنگ‌‌سازی در زمینه محیط زیست تصریح کرد: برای فرهنگ سازی و پیوستن مردم به چالش بی‌زباله باید از خودمان شروع کنیم و ما باید با پاک کردن محل کار خود و مناطق تحت مدیریت محیط زیست، به جای نصیحت و توصیه به مردم، خودمان در جمع‌آوری زباله‌ها پیشقدم باشیم.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در همین راستا، استفاده‌ از بطری‌های پلاستیکی در سازمان محیط زیست و همه ادارات کل استانی نیز طی بخشنامه‌ای از سوی رئیس سازمان ممنوع اعلام شد.

وی افزود: در استان مرکزی نیز همچون سایر استان‌ها افراد مختلفی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم به چالش بی‌زباله پیوستند و برنامه‌های پاکسازی در تمامی شهرستان‌ها و مناطق تحت مدیریت استان برگزار شده است و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت