دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۰۱:۳۹

“طرح جامع کلانشهر اراک” آماده طرح در شورای توسعه استان مرکزی شد

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح جامع کلانشهر اراک برای اتخاذ تصمیم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان آماده شد.

مدیرشهرسازی راه و شهرسازی استان مرکزی

“طرح جامع کلانشهر اراک” آماده طرح در شورای توسعه استان مرکزی شد

طرح جامع کلانشهراراک

“طرح جامع کلانشهر اراک” آماده طرح در شورای توسعه استان مرکزی شد

به نقل ازتسنیم،علی بیات با بیان اینکه طرح جامع  کلانشهر اراک برای اتخاذ تصمیم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان آماده شده که به تبع آن تکلیف خیابان موسوم به 55 متری هم مشخص می‌شود اظهار داشت: این اداره‌کل با هدف ساماندهی فضایی کارکردی کلان شهر اراک و برنامه‌ریزی و طراحی در نحوه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و ارائه راه حل برطرف کردن مشکلات مربوط به شهرنشینی اراک ایجاد شده است.

وی افزود: تعیین دورنمای بلندمدت توسعه کالبدی اقدام و طرح جامع کلانشهر اراک را تهیه و در جلسات متعدد گروه‌های کارشناسی مطرح و پس از هماهنگی با مراجع ذیربط به ویژه استانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی، سرانجام آن را به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ارائه کرد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: کارگروه استانی پس از بررسی‌های متعدد در جلسات رسمی، طرح مزبور را تایید و آمادگی بررسی و تصویب آن را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به دبیرخانه شورای اعلام کرده است.

بیات بیان کرد: طرح جامع کلانشهر اراک و به تبع آن طرح خیابان موسوم به 55 متری در دستور کار بررسی و اتخاذ تصمیم استانی شورای برنامه ریزی و توسعه قرار دارد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این طرح در استان، اتخاذ تصمیم نهایی با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است و بدیهی است تکلیف طرح موسوم به خیابان 55 متری هم در قالب طرح جامع کلانشهر اراک، در مقیاس استانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی و در سطح ملی هم در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت