جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۲:۰۹

طرح تولید محتوای عاشورایی در فضای مجازی در استان مرکزی اجرا شد

رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: طرح تولید محتوای عاشورایی در فضای مجازی در استان مرکزی اجرا شد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی؛

طرح تولید محتوای عاشورایی در فضای مجازی در استان مرکزی اجرا شد

فضای مجازی

طرح تولید محتوای عاشورایی در فضای مجازی در استان مرکزی اجرا شد

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به اقدامات انجام شده به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام عاشورایی اظهار داشت: دو کار ویژه به صورت تولید داشته‌ایم که در گستره استانی توزیع شده است.

وی افزود: یکی از این کارویژه‌ها تولید کتاب اشعار آیینی شاعران دلیجان با نام فیروز 1 بوده که توسط پاییز رحیمی گردآوری  و در تیراژ یک هزار نسخه منتشر و رونمایی شده است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی تصریح کرد: حوزه استان مرکزی  شعبه‌ای در شهرستان‌ها ندارد ولی گستره فعالیت آن فعالیت استانی است و به لحاظ برنامه‌ای سعی می‌کنیم تعامل داشته باشیم که فیروزه یک برنامه‌ای است که مجموعه اشعار  آیین هر شهرستان را تحت عنوان فیروزه 1 یا 2 منتشر می‌کند که  نخستین شماره آن مربوط به اشعار شاعران دلیجان بوده و همچنین اشعار شهرستان ساوه، اراک و خمین هم در حال گردآوری است.

میرزایی بیان کرد: حوزه دوم در حوزه هنر‎‌های تجسمی، تحت عنوان پرچم توحید  است که این پوستر یک  عکسی است که توسط محسن غلامی در  پیاده‌روی اربعین  سال گذشته از یک پرچم گرفته شده که این پرچم یک ویژگی ویژه داشته و سپس  با شعیر و خوشنویسی آن را ترکیب کردند و در قالب پوستر در قالب یک هزار نسخه منتشر شده و در سطح استان  توزیع شده است.

وی ادامه داد: دو نمایشگاه شهری از آثار هنر‌های تجسمی  با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری انجام شده که یکی در خیابان شهید شیرودی و دیگری در خیابان شهید بهشتی نصب شده است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی عنوان کرد: در حوزه آفرینش‌های ادبی دو نشست ادبی برگزار شد که یکی نشست ادبی داستان و دیگری نشست ادبی  شهر بوده که با حضور استاد مجاهدی از شاعر‌های آیینی برگزار شده که نکته ویژه ای در کلام این استادبزرگوار وجود داشت که گفت  هنرمند‌های ادبیات استان مرکزی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند واگر به این بخش توجه ویژه شود قطعا شاهد اتفاقات بهتری هستیم و آثار بهتری از این هنرمندان مشاهده می‌کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: تولید محتوا در فضای مجازی و همچنین کارگاه عملی  آثار تجسمی با موضوع هنر مقاومت و دو محتوای فرهنگ عاشورا و کربلا و بحث دفاع مقدس به صورت مشارکتی با بسیج هنرمندان و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت رسمی با حضور چند تن از هنرمندان بنام هنرهای تجسمی با موضوع مقاومت، ایثار و شهادت برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت