یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۳۵:۰۸

طرح توسعه زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اجرا می‌شود

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: طرح توسعه “خمین” زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی:

طرح توسعه زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اجرا می‌شود

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

طرح توسعه زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اجرا می‌شود

مهدی زندیه وکیلی ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: برای بررسی بهتر محور گردشگری خمین باید مطالعاتی انجام گیرد، از سازمان برنامه و بوجه درخواست می شود تا این که اعتباراتی برای مطالعه این محور به عنوان محور گردشگری ملی قرار دهند.

وی افزود: طرح توسعه گردشگری خمین از سال 81 کلید خورده که در آن تاکید بر دسترسی بهینه راه ها بوده است و با توجه به دستیابی به مسیرهای راه توسعه یافته در استان مرکزی، مطالعه مجدد افزایش اقامت گردشگری در خمین در دستور کار است.

زندیه‌وکیلی عنوان کرد: مطالعات این طرح حداکثر تا پنج ماه آینده با پیش‌بینی اعتبارمشخص از سوی سازمان برنامه و بودجه استان آغاز می شود که براساس این مطالعات باید سند راهبری 10 ساله در خصوص جبران کمبودها و زیرساخت های گردشگری خمین و شازند که مشمول طرح توسعه خمین می شوند مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: مطالعات این طرح حداکثر تا پنج ماه آینده باید آماده شود، زیرا نتایج این طرح راهبردی است، امیدواریم با مطالعه ای جامع در این بخش با گرایش استراتژی که راهبردهای خوبی را به ما نشان می دهد به نتیجه مطلوب برسیم.

زندیه وکیلی بیان کرد: براساس این مطالعات باید سند راهبری 10 ساله در زمینه جبران کمبودها و زیرساخت های گردشگری خمین و شازند که مشمول طرح توسعه خمین می شوند مورد توجه قرار گیرد و این طرح باید به گونه ای باشد که نیاز ها را مشخص کند.

وی ادامه داد: در طرح توسعه خمین با محوریت گردشگری عمده، توجه به تامین زیرساخت ها بوده است که برنامه های آن در راه های اراک ـ خمین، خمین ـ شازند و خمین-قورچی باشی و محلات اجرایی شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت