شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۱۳:۲۸

طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: به مناسبت یادبود قربانیان سوانح رانندگی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی ‏اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری استان مرکزی:

طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی اجرا می‌شود

طرح ایمن‌سازی مدارس

طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی اجرا می‌شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،علی زندی‌فربا اشاره به ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها اظهار داشت: به مناسبت یادبود قربانیان سوانح رانندگی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی افزود: مقوله ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به‌عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است که این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: این طرح امسال در دو بخش آموزشی و نصب فیزیکی تجهیزات ایمنی که شامل سرعت‌کاه، خط‌ ‌نوشته، نصب چراغ چشمک‌زن و تابلواجرا می‌شود، در بخش آموزشی 25 مدرسه و در بخش نصب فیزیکی تجهیزات ایمنی 10 مدرسهرا در برنامه داریم.

زندی‌فر بیان کرد: در طرح امسال دو هزار و 500  دانش‌آموز، قوانین عبور و مرور و نکات ایمنی هنگام عبور از جاده‌ها و خیابان را فرا می‌گیرند و به دانش‌آموزان جزوه و وسایل کمک آموزشی با مضامین ایمنی و ترافیک اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک دانش آموزان به‌سبب ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده‌ای نیستند، بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آنها با استفاده از ابزارهای مختلف وهمچنین ایمن‌سازی مسیر تردد به مدارس حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: در نتیجه اجرای این طرح در چند سال اخیر، آمار تلفات عابران پیاده دانش‌آموز درحال رسیدن به عدد صفر است.

زندی‌فر اضافه کرد: در دومین روز از ایام یادبود قربانیان سوانح رانندگی، زنگ ایمنی در مدرسه ستایش روستای ‏معصومیه درقالب نمایش طنز و به صورت عملی در پارک ترافیک سیار انجام شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت