سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۵۷:۴۴

طرح استعدادیابی از سوی هیئت بسکتبال استان مرکزی اجرا می‌شود

دبیر هیئت بسکتبال استان مرکزی گفت: طرح استعدادیابی از سوی هیئت بسکتبال استان اجرا می‌شود.

طرح استعدادیابی از سوی هیئت بسکتبال استان مرکزی اجرا می‌شود

بسکتبال

طرح استعدادیابی از سوی هیئت بسکتبال استان مرکزی اجرا می‌شود

چندسالی است که رشته ورزشی بسکتبال در استان مرکزی به سبب درخشش تیم‌های بسکتبال استان و برنامه‌ریزی دقیق و مطلوب مسئولان ورزشی استان به ویژه هیئت بسکتبال با استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم همراه بوده به طوری که هیچ بازی و مسابقه بسکتبالی در استان مرکزی نیست که شاهد تراکم جمعیت تماشاچی و پرشدن ورزشگاه‌ها نباشیم.

بررسی وضعیت بسکتبال، اقدامات هیئت بسکتبال و فعالیت این هیئت در راستا توسعه ورزش بسکتبال در استان مرکزی زمینه‌ای شد تا خبرنگاران خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در مصاحبه‌ای تفصیلی با “حامد عبداللهی” کارشناس و پیشکسوت ورزش بسکتبال استان مرکزی و دبیر و سخنگوی هیئت بسکتبال استان به گفت‌و‌گو بنشینند.

مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگار تسنیم با “حامد عبداللهی” دبیر و سخنگوی هیئت بسکتبال استان مرکزی در زیر می‌آید:

تسنیم: وضعیت هیئت بسکتبال اراک را چگون ارزیابی می‌کنید؟

هیئت بسکتبال استان در دوره جدید پس از شروع فعالیت پیشرفت شایانی داشته و جز هیئت‌های پرتراکم و کارآمد بوده و در جلسه اخیری که با معاون وزیر ورزش در اراک برگزار شد، توسط معاون ورزش و جوانان از هیئت بسکتبال تقدیر شد.

 تسنیم:استقبال مردمی از بسکتبال در چه وضعیتی قرار دارد؟

امسال کلاس‌های آموزشی فعال و دایر بوده و در سطح شهر هم در سالن ورزشی امام خمینی، شهید صابری، مخابرات و رفاه و در اکثر سالن‌های ورزشی کلاس‌‌های آموزشی برقرار بود و در بخش آقایان و بانوان فعالیت و اقدامات خوبی داشته‌ایم.

تسنیم:در زمینه آماده سازی تیم برای حضور در سوپر لیگ بسکتبال چه اقداماتی انجام شده است؟

همان‌طور که می‌دانید لیگ برتر امسال در بخش خصوصی فعالیت دارد که در این بخش باشگاه شهرداری، ماشین‌سازی، آلومینیوم‌سازی و نفت را داریم که قسمت عمده لیگ برتر را شهرداری اراک در برمی‌گیرد و با رایزنی‌هایی که هیئت بسکتبال و اعضای هیئت داشته‌ا‌ند تیم شهرداری با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی و جذب بازیکن خود درحال آماده‎سازی و شرکت در لیگ سال آینده است و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تیم بسکتبال در رشته قهرمانی فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

تسنیم:در راستای جذب بازیکن چه اقداماتی انجام شده است؟

طبق آیین‌نامه فدراسیون امسال تیم‌ها مجاز شدند بازیکن ملی را به طور آزاد و بازیکن خارجی را به تعداد دو نفر جذب کنند که هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی و تیم‌های متحول مانند پترو، نفت و همانند تیم‌های دیگر که در تهران هستند اکثر بازیکن‌های ملی پوش را بدون محدودیت می‌توانند جذب کنند و تیم‌هایی که بازیکن سرباز جذب می‌کنند مانند تیم نفت، نیروی زمینی و تیم دانشگاه که دانشجو هستند و در ادامه تیم‌های دیگری که می‌خواهند بازیکن جذب کنند با شرایط اقتصادی موجود ممکن است مقداری با مشکل رو‌به‌رو شوند.

تسنیم:تیم شهرداری از چه تاریخی تمرینات خود را برای حضور در لیگ آغاز می‌کند؟

بازیکن‌های تیم به سبب اینکه لیگ بسکتبال در آبان‌ماه شروع می‌شود اگر سازماندهی شوند با تمهیداتی که رئیس هیئت، بنده و اعضای هیئت مدیره داشته‌ایم و با جلساتی که با بازیکنان لیگ برتری برگزار کرده‌ایم اکنون از سوی هیئت وقتی را اختصاص داده‌ایم و بازیکنان درحال تمرین و آماده‌سازی هستند ولی اینکه اکنون باشگاه شهرداری چه وقت استارت بزند به اوضاع باشگاه بستگی دارد.

تسنیم:آیا فعالیت تیم را با همان کادر قبلی ادامه می‌دهید یا کادر را تقویت می‌کنید؟

به‌سبب اینکه قرارداد سال قبل به اتمام رسیده احتمالا باشگاه به‌دنبال جذب کادر فنی جدید است و با توجه به مشکلات مالی موجود در سال قبل باید ببینیم که اکنون تخصیص بودجه، جذب آن و قرارداد‌ها به چه شکلی انجام می‌شود که برعهده باشگاه است.

تسنیم:تیم لیگ یک اراک در چه وضعیتی قرار دارد؟

متاسفانه امسال لیگ یک نداریم طبق اعلام فدراسیون تیم لیگ امید یا همان زیر 23 سال را داریم که درحال متقاعدسازی باشگاه شهرداری هستیم که در آن سطح از بازیکنان جوان و امید استفاده کند و لیگ امید را داشته باشیم.

تسنیم:از بازیکنان رده‌های پایه در تیم لیگ برتری شهرداری استفاده می‌شود؟

به‌سبب رقابت سنگین و عدم وجود محدودیت برای جذب بازیکن، از بازیکنانی که مستعد باشند به مانند سال گذشته همانند واحد نادری، عماد عبدالهی، پیام ربیعی که از بازیکنانی بودند که در رده‌های جوانان و امید بودند و به تیم لیگ برتر هم رسیدند جذب داریم.

همچنین بازیکنان پا به سن گذاشته ما که سن بالاتری دارند مانند پیام خوشدونی، جلال جلال‌منش، محمد زارع و محمد حیدری هم در تیم مارا یاری می‌دهند و تقریبا 8یا 9 نفر در حد لیگ برتر در شهر اراک بازیکن داریم.

تسنیم:برنامه‌های استعدادیابی در بسکتبال به چه صورت انجام شده است؟

در بخش بانوان و آقایان تقریبا در حدود 8 یا 9 جشنواره در شهر‌های ساوه، محلات، مهاجران در رده میکرو و مینی 9 ، 10 و 11 سال را در اراک برگزار کردیم و تعداد خوبی بازیکن جذب کرده‌ایم.

همچنین با باز شدن مدارس نیرو‌هایی را به تهران می‌فرستیم تا آموزش‌های استعداد‌یابی را ببینند و کمیته‌ای را با همکاری آموزش و پرورش تشکیل داده‌ که بتوانیم کمیته استعدایابی خود را به مدارس هم بفرستیم و استعدادهای جدید را شناسایی کنیم ولی اکنون برای بازیکنان بالای 180 سانتی‌متر در رده مینی، میکرو، نونهال و نوجوان برنامه‌ی ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم که تحت نظر کمیته مربیان درحال آموزش هستند.

تسنیم:وضعیت رده‌های پایه در سال‌های قبل چگونه بوده است؟

در رده مینی و میکرو بیشتر بحث علاقه‌مندی مطرح است که تعداد کمتری فعالیت دارند، در بخش نونهالان هم تعداد کمتر است ولی در رده نوجوانان و جوانان از نظر تعداد در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم و اکنون درحال استعدادیابی برای برگزاری لیگ در سطح استان هستیم.

با کمک شهرستان‌ها به‌دنبال سازماندهی فعالان در این بخش از رشته بستکتبال در سال آینده هستیم.

تسنیم:مسابقات 3 به 3 درون پارکی که انجام شد را چگونه تحلیل می‌کنید؟

با توجه به اینکه در جام جهانی 2020 بسکتبال 3 نفره رسما وارد حوزه بسکتبال می‌شود و بسکتبال 5 نفره احتمالا منسوخ شود، این رشته یک رشته جدید است که نخستین بار ما با کمک شهرداری این ایونت را ثبت جهانی کرده‌ایم.

همچنین بازیکنان ما در رده‌بندی جهانی امتیاز کسب کردند که در دو بخش بانوان و آقایان در دو رده زیر 18 سال و بالای 18 سال این مسابقات را برگزار کردیم این در حالی است که ما در کشور خود صاحب سبک و دارای دانش فنی برگزاری مسابقات 3 به 3 هستیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت