یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۵:۱۹

طرح‌های نظارت و بازرسی حوزه غذا و دارو در استان مرکزی اجرا می‌شود

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه طرح‌های نظارت و بازرسی حوزه غذا و دارو در استان مرکزی در ایام نوروز اجرا می‌شود گفت: ۱۰۰ درصد برنامه‌های معاونت غذا و دارو علوم پزشکی استان مرکزی اجرایی شد.

طرح‌های نظارت و بازرسی حوزه غذا و دارو در استان مرکزی اجرا می‌شود

طرح‌های نظارت و بازرسی حوزه غذا و دارو

طرح‌های نظارت و بازرسی حوزه غذا و دارو در استان مرکزی اجرا می‌شود

به نقل ازتسنیم،مصطفی دلاوری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه معاونت غذا و دارو در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم خوشبختانه 100 درصد برنامه عملیاتی را که از سوی وزارت بهداشت تدوین شده بود را اجرایی کردیم.

وی افزود: براساس ارزیابی که سال گذشته از حوزه غذا و دارو به عمل آمد موفق به کسب رتبه برتر کنترل مواد غذایی شد، بیش از 90 درصد محصولات تولیدی برچسب‌گذاری شده‌اند.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: طرح پی ام اس که کنترل مواد غذایی و آرایشی را دربرمی‌گیرد از چندماه پیش شروع شده و تا سه ماهه نخست سال آینده وجود دارد، بررسی و ارزیابی از تمامی اماکن تولید مواد غذایی انجام شده و نظارت بر دارو و مواد مخدر به صورت کامل انجام می‌شود و عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی هم مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

دلاوری بیان کرد: در بحث تامین و توزیع دارو مشکلی نداشتیم و تمامی داروخانه‌ها به صورت 100 درصد تامین شده و تامین 100 درصدی دارو و تجهیزات پزشکی را داشتیم، جزو معدود دانشگاه‌هایی بودیم که کمترین بدهی را داشتیم و مطالبات دارویی را پرداخت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در چهار حوزه دارو، نظارت بر مواد غذایی، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، ارائه تجهیزات پزشکی، کشیک‌های ایام تعطیلات از روز 25 اسفندماه کار خود را شروع کرده‌اند و تا دو روز بعد از تعطیلات نوروز این کشیک‌ها و بازرسی‌ها وجود دارد.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: چه روزهای تعطیل و چه غیرتعطیل در آزمایشگاه‌ها کشیک داریم، در آزمایشگاه، در اداره نظارت بر مواد غذایی و دارو و تجهیزات پزشکی به صورت روتین بازرسی‌هایی را به صورت سرزده از مراکز خصوصی و دولتی زیرمجموعه خود انجام می‌دهند و اگر مشکلی در تامین دارو یا تجهیزات پیش بیاید یا کنترل مواد غذایی، توسط این کشیک‌ها رسیدگی می‌شود.

دلاوری اضافه کرد: حدود 5 هزار بسته آموزشی و فرهنگی را داریم�

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت