جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۰۲:۲۴

طرح‌های دستگاه‌های اجرایی باید منجر به جهش تولید شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: طرح‌های امسال دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات کارشناسی و اجرا شوند که جهش تولید را رقم بزنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

طرح‌های دستگاه‌های اجرایی باید منجر به جهش تولید شود

«رقیه یادگاری» روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری تهیه و تدوین سند جهش تولید استان مرکزی، افزود:طرح‌هایی امسال در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند که مولفه‌های افزایش و جهش تولید را در استان داشته باشند.

وی ادامه داد: سند بومی  جهش تولید استان مرکزی در راستای رفع  مشکلات برنامه‌ها و طرح‌های دستگاه‌های اجرایی و تحقق شعار جهش تولید و افزایش اقتصادی تدوین شده‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: می‌طلبد که زمینه رفع مشکلات اماکن و مناطق گردشگری با هدف جذب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری استان فراهم شود.

یادگاری تکمیل بیمارستان ولیعصر اراک را از جمله اقدامات مهم استان مرکزی برای جذب گردشگر سلامت در استان عنوان کردو گفت: تکمیل و ارایه خدمت توسط این بیمارستان تولید ثروت برای استان امسال بیش از پیش مدنظر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی بر اساس بند الف تبصره ۱۸ سال گذشته به این سازمان اختصاص یافته و ۶ هزار میلیارد ریال برای دریافت این اعتبارات به بانک‌های عامل معرفی شده و ۸۰ میلیارد ریال این منابع مالی جذب شده‌است.

«مجید آنجفی» توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با هدف کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری در واحد سطح را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: تعهداتی که بر اساس برنامه ششم توسعه به این سازمان اختصاص یافته‌ تا کنون اجرایی شده‌است.

وی ادامه داد: استان مرکزی سال گذشته مقام نخست استفاده از ارقام اصلاح شده بذور را به خود اختصاص داده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان توزیع بذرهای اصلاح شده پارسال کشور ۵۱ درصد و در این استان بیش از ۹۰ درصد بوده‌ است.

آنجفی یادآور شد: ۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی تا چهار سال قبل زیر کشت گندم آبی بود که این شاخص ضمن افزایش تولید به ۴۰ هزار هکتار کاهش یافته‌است.

وی گفت: بهره‌برداری از بزرگترین واحد تولید کنسرو ماهی خاورمیانه در استان مرکزی و افزایش ۲ برابری تولید شیر استان در سال جاری از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی استان در سال‌جاری است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۷۳ طرح نیمه تمام در این استان وجود دارد که ۱۳۰ طرح آنها امسال تکمیل و بهر برداری از آن‌ها آغاز می‌شود.

«رضا اشتری» افزود: صادرات یک میلیارد دلار کالا، برگزاری ۱۵ نمایشگاه دایمی و بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی برای رفع مشکلات هشت طرحی صنعتی استان از جمله برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجرات این استان در سال‌جاری است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت