دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۸:۰۶

طرح‌های حوزه سلامت کشور دوران شیرخوارگی را سپری می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح های حوزه سلامت کشور دوران شیرخوارگی را سپری می‌کند گفت: امروزه در برخی رشته‌های پزشکی با کمبود نیروی متخصص روبرو هستیم.

وزیر بهداشت در دلیجان؛

طرح‌های حوزه سلامت کشور دوران شیرخوارگی را سپری می‌کند

طرح های بهداشت

طرح‌های حوزه سلامت کشور دوران شیرخوارگی را سپری می‌کند

به نقل از تسنیم، حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از خیرین سلامت شهرستان دلیجان با اشاره به اقدامات حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: در این دولت و دولت‌های قبل در حوزه سلامت اقدامات زیادی انجام شده ولی اقدامات زیاد دیگری باید اجرایی شود این درحالیست که در استان مرکزی وضعیت مطلوبی از نظر شاخص‌های بهداشت و درمان وجود نداشت و در قیاس با بسیاری از استان‌ها شرایط رضایت‌بخشی وجود نداشت که البته در سال‌های گذشته شرایطی به نسبت بهتر را شاهدیم.

وی افزود: این درحالی است که ما در تمام کشور شاهد افزایش و ارتقای سطح بهداشت و درمان هستیم که در این راستا اقدامات بزرگ و موثری انجام شده است به طوری که در دورانی از کشورهای دیگر در حوزه سلامت عقب بودیم هرچند امروزه هم در این زمینه از تعدادی کشورها عقب هستیم و اقدامات بسیاری باید انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: بنابراین در این رابطه مجلس و دولت و دستگاه‌های متولی و مرتبط با همکاری و تعامل حرکت کردند که باید این همکاری و همراهی افزایش یافته و تداوم یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به طرح‌های حوزه سلامت گفت: درحال حاضر طرح‌های حوزه سلامت کشور دوران شیرخوارگی را طی می‌کند و برای اینکه بتواند جوانی برومند و ریشه‌دار شود باید زمان لازم را گذرانده و اقدامات لازم در راستای ارتقای این مهم انجام شود.

از اصلی‌ترین نیازهای مردم در حوزه سلامت، ارتقای بهداشت عمومی است

وی به نیازهای مهم مردم در حوزه سلامت اشاره کرد و افزوذ: یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم در خصوص حوزه سلامت، ارتقا و افزایش سطح بهداشت عمومی است که بخشی از این اقدامات به بخش درمان ارتباطی ندارد و علاوه بر تامین اعتبار، نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح به منظور پیشگیری است چراکه افزایش و ارتقای سطح سلامت در کشور علاوه بر افزایش تعداد مراکز، تجهیزات و خدمات درمانی، به فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی مسئله پیشگیری نیاز دارد.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در بخش درمان احداث کردن ساختمان و بیمارستان به تنهایی کافی نیست و نیازمند حضور نیروی تخصصی کارآمد در مراکز درمانی هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد البته در شهرستان دلیجان کارهای ارزشمندی در حوزه درمان و سلامت صورت گرفته که بخش عمده‌ای از آن با کمک خیران بوده و باید متخصصین مراکز درمانی در این شهرستان افزایش یافته وخدمات‌رسانی مطلوب به مردم به شکلی ارتقا یافته صورت پذیرد.

دانشگاه های پزشکی کشور توسعه داده نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به عدم توسعه امکانات و فضاهای آموزشی دانشگاه‌های پزشکی در کشور گفت: دانشگاه های پزشکی کشور توسعه داده نشده، امکانات و فضاهای آموزشی افزایش پیدا نکرده و به رغم اینکه هرساله 8 هزار نفر در رشته پزشکی به این دانشگاه وارد می‌شوند، از این میان تنها 60 جراح متخصص مغز تربیت می شود.

وی افزود: کشور ما سرزمینی پهناور و نیازهای حوزه درمان هم زیاد و مختلف است زیرا با وجود 3 برابر شدن متخصصان در طول 4  سال گذشته، درحال حاضر و در بعضی از رشته‌های پزشکی  با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم و نیروهای متخصص پزشکی در 450 رشته مختلف باید پرورش یافته و تربیت شوند بنابراین باید به مانند دوران دفاع مقدس و دوران بازسازی بعد از جنگ، همه کمک کنند و تعامل و هم‌افزایی سازنده‌ای در کشور ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات حوزه بهداشت و درمان را برطرف سازیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بنابراین باید به این باور و تفکر برسیم که همه ما در یک سرزمین زندگی می‌کنیم و تضعیف هیچ یک از ما سبب به قدرت رسیدن دیگری نیست و اگر با تفرقه کفران نعمت کنیم، خداوند نعمت‌هایش را از ما خواهد گرفت این درحالیست که امروزه مشکلات کشور کم نیست، هرچند راهی طولانی را آمده‌ایم که باید تداوم یابد.

وی اضافه کرد: مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند که باید تمام دستگاه‌ها و مسئولان در راستای خدمات به مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، البته به طور قطع یکی از اهداف دولت آینده تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت است و در این خصوص نیازمند همکاری و تعامل سازنده در بخش‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت