یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۱۱:۰۵

طرح‌های افزایش تولیدات دیم در بخش کشاورزی استان مرکزی توسعه یابد

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: طرح‌های افزایش تولیدات دیم در بخش کشاورزی استان مرکزی توسعه یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی؛

طرح‌های افزایش تولیدات دیم در بخش کشاورزی استان مرکزی توسعه یابد

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی

طرح‌های افزایش تولیدات دیم در بخش کشاورزی استان مرکزی توسعه یابد

به نقل از تسنیم، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در آئین رونمایی از دستاوردهای پژوهشی در اراک اظهار داشت: قطعا با توجه به تغییراتی که در اقلیم به وجود آمده یکی از راهکارهای نجات کشور در آینده کشاورزی با اتکا به تحقیقات علمی و دانش روز است و وجود مراکز تحقیقاتی باید دانش و علم روز را با ملاحظات و مزیت‌های بومی و محلی تطبیق بدهند تا بتوانند راهکارهای مناسب علمی را به کشاورزان از جمله موضوع تولید بذر و اقلام زراعی ارائه دهند.

وی افزود: ما تغییراتی داشتیم و حجم اراضی زیرکشت آبی کاهش پیدا کرده و حجم اراضی دیم زیاد شده و قطعا باید بخش عمده توان تحقیقاتی ما معطوف به افزایش راندمان در اراضی دیم شود که در گذشته هم اقلیم ما همین طور بوده یعنی عمده محصولات زراعی این منطقه دیم بوده و اراضی آبی حجم کمی داشتند.

کریمی تصریح کرد: برداشت و استفاده از وجود چاه‌های انبوه، شرایط متعادل طبیعت و اقلیم را نابود کرد، مراکز تحقیقاتی باید بر حوزه کار دیم دقیق‌تر کار انجام دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جایگزینی محصولات با ارزش افزوده بالاتر نسبت به محصولاتی است که ارزش افزوده کمتری دارند باید مورد توجه قرار گیرد مثلا جایگزینی کلزا به جای گندم می‌تواند در استان موثر باشد و درآمد کشاورزان را افزایش دهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت