جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۳۱:۴۹

طرح‌های اشتغال‌ زنان در بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، علاوه بر تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه، مسئولیت تأمین اقتصاد خانواده را هم بر عهده ‌دارند که با تشکیل گروه‌های همیار و حمایت بهزیستی سعی بر ایجاد اشتغال این افراد داریم.

طرح‌های اشتغال‌ زنان در بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود

اشتغال‌ زنان در بهزیستی

طرح‌های اشتغال‌ زنان در بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود

به نقل از تسنیم، بهروز رفیعی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز ترک اعتیاد مرصاد اظهار داشت: رویکرد بهزیستی به گونه‌ای است که  توجه زیادی به مقوله پیشگیری دارد و برنامه‌ها بیشتر حول محور اجتماعی اجرا می‌شود.

وی افزود: درمان اعتیاد یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌های بهزیستی است و با مقدم بودن پیشگیری بر درمان و نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و با توجه به اینکه امروزه مواد مخدر و اعتیاد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و مسئولان است، سازمان بهزیستی فعالیت خود را به دو حوزه پیشگیری و درمان اختصاص داده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار ضروری بوده و این سازمان‌ها پیشرو و یاور دستگاه‌های دولتی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر هستند.

رفیعی بیان کرد: در این مراکز خدمات پیشگیری و کاهش آسیب‌های اعتیاد و پیشگیری از انتقال ویروس اچ آی وی انجام می‌شود و با انجام حرفه آموزی، اشتغال‌زایی و ارائه آموزش، روش‌هایی در راستای جلوگیری از رفتارهای پرخطر جنسی، گامی در راستای کاهش آسیب برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، علاوه بر تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه، مسئولیت تأمین اقتصاد خانواده را هم بر عهده ‌دارند که با تشکیل گروه‌های همیار و حمایت بهزیستی سعی بر ایجاد اشتغال، رسیدن به خودکفایی و کسب استقلال اقتصادی این افراد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: به ‌طور کلی فعالیت زنان سرپرست خانوار در قالب گروه‌های همیار تقویت اعتماد به ‌نفس، عزت‌نفس و روحیه همکاری را به دنبال دارد و به کیفیت نوع فعالیت آن‌ها اضافه می‌کند.

رفیعی خاطرنشان کرد: تلاش بهزیستی در این راستا است که مسائل و مشکلات قشرهای محروم و زنان سرپرست خانوار به حداقل برسد و اقداماتی با محوریت اقتصاد مقاومتی انجام شود.

وی اضافه کرد: توانمندسازی و دستیابی به استقلال مادی، معنوی و خودکفایی بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی هدف اصلی تأسیس گروه‌های همیار است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: واحدهای پروژه 21 واحدی  طی تفاهم نامه 5 جانبه کشوری با بهزیستی، بیناد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیران، بنیاد مستضعفان و بانک مسکن دراختیار مددجویان قرار گرفته است.

رفیعی بیان کرد: سهم آورده هر مددجو 30 میلیون بلاعوض است و از طریق بانک‌های عامل مبلغ 30 میلیون وام برای هر واحد درنظر گرفته شده که با توجه به متراژ واحدها سهم واریزی مددجوها متفاوت است، تحویل این واحدها به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا هم‌زمان با دهه فجر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت