پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۴۴:۲۹

طراحی دور نمای ۵ دهه آینده انقلاب با ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی/ فراخوان رهبر انقلاب انرژی مثبتی را به نخبگان جامعه تزریق کرد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراخوان رهبر انقلاب از صاحب‌نظران برای بررسی و اصلاح سند اولیه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت گفت: رهبر معظم انقلاب دور نمای ۵ دهه آینده را در این سند طراحی کرده‌اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

طراحی دور نمای ۵ دهه آینده انقلاب با ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی/ فراخوان رهبر انقلاب انرژی مثبتی را به نخبگان جامعه تزریق کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به فراخوان رهبر انقلاب از صاحب‌نظران برای بررسی و اصلاح سند اولیه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت گفت: رهبر معظم انقلاب دور نمای ۵ دهه آینده را در این سند طراحی کرده‌اند و از همه نخبگان و کسانی که اهل‌فن هستند دعوت کردند تا یک سند بالادستی را در کشور بر اساس این الگو ارائه دهند.

سلیمی، نگاه بلند مقام معظم رهبری به ۵ دهه آینده را به‌عنوان یک نکته ظریف عنوان کرد و افزود: نکته‌ی قابل‌توجه حوزه دعوت ایشان است که همه اساتید دانشگاه و حوزه، جوانان نخبه و هرکسی که صاحب‌نظر است را دربرمی گیرد.

وی بابیان اینکه امکان تحقق این فراخوان وجود دارد ولی نیاز به تلاش فروانی است اذعان داشت: پس از انتشار این مهم یک انرژی مثبتی به حوزه مخاطبان این فراخوان القا شد و بحث ما نمی‌توانیم را کنار زد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این فراخوان یک طلیعه روشنی برای تمدن اسلامی به ارمغان خواهد آورد افزود: با این فراخوان آینده و چشم‌انداز بسیار روشن در پیش خواهیم داشت.

سلیمی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در این فراخوان از چند حوزه به‌صورت مشخص نام بردند افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی، صداوسیما و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حوزه‌های هستند که به‌صورت مشخص مأموریت‌هایی در این زمینه به آن‌ها واگذارشده است.

وی ادامه داد: انتظار این است که این دستگاه‌ها باید با توجه به مأموریتی که ولی‌فقیه به آن‌ها داده است جانانه به میدان بیایند و با نگاه ملی و نه ملاحظات زودگذر این سند را موردبررسی قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته بعدی این است که سند باید به نحوی تصویب شود که تحول‌آفرین باشد، یعنی صرفاً لیست کردن آرمان‌ها نباشد و قابلیت اجرا داشته باشد.

سلیمی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود از ذخیره مدیریتی و کارشناسی به نحو مطلوبی استفاده شود گفت: بسیاری از ذخایر کارشناسی کشور در استان‌ها حتی در روستاها معطل‌مانده است امید است دولت و مجلس و مجمع تشخیص این ذخایر را شناسایی و مورداستفاده قرار دهند.

وی اضافه کرد: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مأموریت دارد که نسخه تهیه‌شده را ارتقا دهد و نباید در زمان حال متوقف شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آینده از آن ایران عزیز خواهد بود بیان کرد: امید است از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با سرعت جدی آغاز شود و مسئولین مربوطه امور کشور را نسبت به آن سامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انرژی تزریق‌شده، فضای جامعه که دشمن سعی می‌کرد آن را مأیوسانه کند تبدیل به فضای جدیدی شد و افق‌های دور برای ملت به نمایش گذاشته شد .

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت