شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۹:۵۴

ضریب نفوذ گازرسانی ساوه از مرز ۹۰ درصد گذشت

معاون مهندسی و اجرای شرکت گاز استان مرکزی گفت: ضریب نفوذ گازرسانی شهرستان ساوه با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به هفت روستا در این شهرستان از مرز ۹۰ درصد عبور کرد.

معاون شرکت گاز استان مرکزی:

ضریب نفوذ گازرسانی ساوه از مرز ۹۰ درصد گذشت

ضریب نفوذ گازرسانی

ضریب نفوذ گازرسانی ساوه از مرز ۹۰ درصد گذشت

به نقل از تسنیم،  حمید رمضانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به هفت روستای بخش مرکزی و نوبران ساوه که ‏به صورت نمادین در یکی از این روستاها به نام سینک از توابع بخش مرکزی ساوه که با حضور مسئولان استان برگزار شد با اشاره به تاثیر این گازرسانی در ضریب نفوذ ساوه اظهار داشت: ضریب نفوذ گازرسانی ساوه تا قبل از بهره‌برداری پروژه گازرسانی به این هفت روستا 87 درصد بود که با بهره‌برداری از این پروژه به 90 درصد ارتقاء و از آن عبور کرد.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه تمامی شهرهای استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و در زمینه روستایی هم وضعیت به نسبت خوب بوده و میانگین استانی برخورداری روستاهای استان از گاز طبیعی 97.3 است.

معاون مهندسی و اجرای شرکت گاز استان مرکزی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در گازرسانی به روستاهای شهرستان ساوه هم در سطح مطلوب قرار بگیریم و امیدواریم که بتوانیم ضریب نفوذ گازرسانی روستاهای این شهرستان را به میانگین استانی برسانیم.

رمضانی بیان کرد: این هفت روستا شامل روستاهای مجیدیه، قلعه عبدالله، قلندریه، سینک و خرم‌آباد در  بخش مرکزی و دو روستای جعفرآباد و چالفخره در بخش نوبران می‌شود که مبلغ پرداختی برای تهیه کالاهای مورد نیاز و همچنین اجرای این پروژه 9 میلیارد و 234 میلیون ریال شده است.

وی ادامه داد: این مبالغ از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی هزینه شده که در راستای اجرای پروژه گازرسانی به این روستاها 30 هزار و 950 متر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن انجام شده است.

معاون مهندسی و اجرای شرکت گاز استان مرکزی عنوان کرد: 140 خانواده در این روستاها به‌دنبال بهره‌برداری از این پروژه از سوخت پاک به جای سایر سوخت‌ها برخوردار می‌شوند که با انجام این اقدام سالانه 280 هزار لیتر صرفه جویی اقتصادی در مصرف فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت