شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۴۶:۳۳

صندوق ویژه زکات در استان مرکزی ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صندوق ویژه زکات براساس تقاضاها و با در نظر گرفتن اولویت‌ها در استان مرکزی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

صندوق ویژه زکات در استان مرکزی ایجاد شود

انقلاب

صندوق ویژه زکات در استان مرکزی ایجاد شود

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان مرکزی با اشاره به اهمیت زکات اظهار داشت: امروزه بحث زکات به سه بخش عنوان زکات، اهداف عالیه و روش انجام آن تقسیم می‌شود که بخشی از اقدامات مربوط به زکات باید در راستای احیا و ادای زکات واجب، مستحب و مجموعه انفاقات انجام شود.

وی افزود: با تبلیغ و تشویق در حوزه زکات می‌توانیم میدان وسیعی ایجاد کنیم تا با استفاده از آن این مسیر را دوباره احیا کرده و بار بر زمین افتاده‌ای را بلند کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اسلام برای مسئله زکات اهمیت بسیاری قائل شده و صدها آیه به شکل‌های مختلف در قرآن با موضوعیت تشویق و دعوت به زکات بیان شده است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امروز در جامعه ما یکی از اقدامات مقدس و واجب به‌سبب مصرفی است زکات بوده که این موضوع همانند خونی است که به جامعه تزریق می‌شود و هیچ عضوی از جامعه نباید از آن جا بماند.

وی ادامه داد: قرآن کریم در درجه نخست زکات را متعلق به کسانی دانسته که در مناطق آسیب‌پذیر حضور دارند و نیازمند این زکات هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امیدواریم استان مرکزی در میدان زکات فعال باشد و تمام حوزه‌ها تلاش کنند تا بتوانیم یک وضعیت مطلوب و آبرومند را داشته باشیم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: لازم است صندوق زکات را در استان مرکزی ایجاد کرده و براساس تقاضا‌ها و اولویت‌بندی ظرفیت بالایی را در این زمینه فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: باید برای مقابله با توطئه‌هایی که علیه ایران انجام می‌شود با همدلی، نوع‌دوستی و همکاری کمر همت را ببندیم و تلاش کنیم مسیر موفقی را در کشور و استان بپیماییم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت