سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۴۶:۲۲

صنایع به رسالت اجتماعی خود در منطقه مستقر عمل کنند/ وزارت نفت به سیاست های ملی در استانها پایبند باشد

دکتر کریمی گفت:صنایع باید در قبال وظایفی که مقابل مردم منطقه دارند متعهد باشند و به رسالت اجتماعی خود در حوزه استقرارشان عمل کنند.

نماینده اراک در مجلس:

صنایع به رسالت اجتماعی خود در منطقه مستقر عمل کنند/ وزارت نفت به سیاست های ملی در استانها پایبند باشد

بازنشستگان

صنایع به رسالت اجتماعی خود در منطقه مستقر عمل کنند/ وزارت نفت به سیاست های ملی در استانها پایبند باشد

به نقل از اراک امروز؛ علی اکبر کریمی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جلسه با مدیرعامل و مدیران شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) گفت: شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) به عنوان یکی از بزرگترین افتخارات صنعت کشور و استان مرکزی است.

کریمی با اشاره به اینکه این واحد به دلیل تولید محصولات اثرگذار در کشور از جایگاه ویژه ای برخودار است اظهار کرد: این واحد با تولید بنزین کشور نقش موثری در خودکفایی این محصول در کشور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در دوران تحریم ها بیشتر فشار را در زمینه ورود بنزین به کشور داشت افزود: شرکت های داخلی خصوصا پالایشگاه با تحمل فشارهایی که در این زمینه وجود داشت علاوه بر تامین نیاز داخل، امروز برای صادرات بنزین برنامه ریزی دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رشد فزاینده مصرف بنزین در کشور بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد مصرف روزانه ۱۰۴ میلیون لیتر بنزین در کشور بوده ایم که این آفت بزرگی برای کشور است.

کریمی اضافه کرد: متاسفانه با یک چالش تحت عنوان بحران اسراف در حامل های انرژی روبه رو هستیم که این موضوع خیلی جالب نیست و تهدیدی برای نسل های آینده محسوب می شود.

وی به استفاده از نیروهای بومی در تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در حوزه پالایشگاهی در کشور به توانمندی خوبی در حوزه تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها رسیده ایم و به نوعی دانش را بومی سازی کرده ایم که این موضوع یکی از فواید تحریم ها است.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دغدغه های زیست محیطی را از موضوعات مهم مورد اشاره درباره پالایشگاه عنوان کرد و افزود: به دلیل نوع فعالیتی که این شرکت ها دارند رعایت مسائل زیست محیطی برای حفاظت از آب، هوا و خاک منطقه ضروری است.

کریمی با بیان اینکه صنعت برای بهتر شدن زندگی مردم ایجاد شده است بیان کرد: نباید این صنایع با رعایت نکردن مسائل زیست محیطی به چالشی برای جامعه تبدیل شوند.

صنعت به رسالت اجتماعی خود هم عمل کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت باید به رسالت اجتماعی خود در منطقه هم تعهد داشته باشد افزود: به هر حال صنعتی که در منطقه فعالیت دارد باید به رسالت های خود مقابل مردم منطقه عمل کند.

کریمی با اشاره به اینکه وزارت نفت در سطح ملی به موضوع توسعه زیر ساخت ها توجه ویژه ای دارد گفت: متاسفانه در سطح استان شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت خیلی به موضوع توسعه منطقه ای توجه ندارند و این انتظار را داریم که وزارت نفت سیاست های ملی خود را در سطح استان ها اجرایی کند.

استفاده از نیروی بومی در اولویت باشد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت باید استخدام های خود را از نیروهای بومی تامین کنند افزود: استان مرکزی با داشتن بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو دارای افراد توانمند و نخبه فراوان است که می توانند نیاز صنایع را تامین کنند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته باید نیروی بومی را به کل استان اختصاص بدهند تا همه نیروهای متخصص استان بتوانند از مزایای این واحدها استفاده کنند.

کریمی درباره سیاست های دولت در خصوص واگذاری پالایشگاه های کشور بیان کرد: در دولت قبل سیاست دولت واگذاری پایشگاه ها به بخش خصوصی بود و در این راستا به جز نیروگاه امام خمینی و آبادان تمام پالایشگاه ها را واگذار کرد.

وی افزود: ولی در دولت جدید سیاست دولت نگهدارای بخشی از سهم پالایشگاه ها برای دولت است که در این راستان بخشی از سهم پالایشگاه هایی که قبلا به بخش خصوصی واگذار شده بود به دولت بر می گردد.

photo_2017-09-14_11-30-14 photo_2017-09-14_11-30-26 photo_2017-09-14_11-30-27 photo_2017-09-14_11-30-29

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت