پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۰۲:۲۰

صرفه‌جویی در مصرف آب اولویت اول خانواده‌ها باشد

فرماندار زرندیه بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب توسط شهروندان تاکید کرد.

فرماندار زرندیه:

صرفه‌جویی در مصرف آب اولویت اول خانواده‌ها باشد

صرفه‌جویی در مصرف آب

صرفه‌جویی در مصرف آب اولویت اول خانواده‌ها باشد

 هادی فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اولویت‌های فرمانداری زرندیه در سال جاری اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از مسائل مهمی است که باید در سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا استفاده از شیرآلات چشمی و اهرمی در ادارات و محل‌های عمومی، استفاده از آب غیرشرب برای آبیاری فضاهای سبز شهری، اصلاح الگوی کشت کشاورزی، استفاده از گیاهان کم آب در فضاهای سبز شهری، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در فضاهای سبز شهری و کشاورزی، آموزش و فرهنگسازی در صرفه‌جویی در مصرف آب مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

فرماندار زرندیه افزود:  در حوزه منشور حقوق شهروندی نیز مباحثی چون اطلاع رسانی و آموزش حقوق شهروندی به گروه‌های هدف هر دستگاه، ارتباط مستمر با سمن‌ها و گروه‌های مردمی و حمایت از آنها، برنامه‌ریزی هر دستگاه برای تحقق این منشور بر اساس حوزه فعالیت و جامعه هدف خود مورد تاکید است.

فدایی گفت: تکریم ارباب رجوع از طریق جلب رضایت مردم با انجام امور مراجعه کنندگان، پاسخگویی مدیران به مردم و رسانه‌ها، برخورد مناسب و با احترام و روی گشاده با ارباب رجوع، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها به مردم و داشتن ملاقات عمومی با مردم نیز باید در راس امور قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم  حمایت از تولیدات داخلی بیان داشت: در این راستا هر دستگاه باید در راستای فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی و بیان مزایای آن برای گروه‌های هدف خود اقدام کرده و از مصرف محصولات خارجی که مشابه داخلی آن موجود است خودداری کند.

فرماندار زرندیه توجه به محیط زیست را از دیگر اولویت‌های فرمانداری برشمرد و ادامه داد: آموزش به گروه‌های مختلف مردم برای اهمیت مراقبت از محیط زیست، توجه به تولید زباله کمتر و عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف تا حدامکان در ادارات، در حوزه توجه به ظرفیت‌های گردشگری ساماندهی مراکز تاریخی و گردشگری شهرستان، ثبت ملی و جهانی مراکز تاریخی شهرستان، معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان در سطح کشور، رفع موانع توسعه گردشگری (اعطای وام، مشاوره و … از کارآفرینان حوزه کردشگری) و… نیز در دستور کار است.

فدایی حضور مدیران در روستاها و بررسی نارسایی‌های مربوطه و حل آنها، حمایت و تشویق از اشتغالزایی روستایی، آموزش و مشاوره به متقاضیان کارآفرینی روستایی،  معرفی فعالیت‌های اقتصادی موفق در روستاها، اعطای تسهیلات به متقاضیان، رسیدگی به وضعیت صنایع تولیدی،  اعطای وام به واحدهای تولیدی بر اساس ضوابط و عدم سختگیری، حمایت بانک‌ها و ادارات از اشتغال فراگیر، خانگی، رونق تولید و روستایی را نیز مورد تاکید قرار دارد.

وی همچنین به اهمیت رسیدگی به امورات مردم تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع باید مورد توجه مدیران باشد و با روی گشاده از مردم استقبال کنند.

 فدایی عنوان داشت: در سال جدید بازدید از ادارات جز برنامه‌های فرمانداری خواهد بود و به دقت عملکرد دستگاه‌های دولتی را رصد خواهیم کرد و در صورت مشاهده نارسایی در خدمت‌رسانی و انجام وظایف محوله در چارچوب قانون به آن رسیدگی خواهد شد.

 وی با یادآوری شعار سال “حمایت از کالای ایرانی” گفت: موانع تولید و سرمایه‌گذاری در صنایع باید مرتفع گردد و بازدید از صنایع نیز از اولویت‌های فرمانداری خواهد بود.

 فدایی در ادامه توریسم و گردشگری را یک صنعت اشتغالزا دانست و گفت: شهرستان زرندیه استعداد بالایی در جذب گردشگر داراست و باید مراکز تاریخی و گردشگری شهرستان ساماندهی گردند زیرا باعث ایجاد اشتغال پایدار در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت