شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۱۲:۱۸

صدور ۱۱ مورد اخطار زیست محیطی در ساوه/تجهیز ۸ واحد صنعتی به سیستم پایش لحظه‌ای

هادی رستم خانی گفت: تعداد ۱۱ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای تولیدی صنعتی که آنالیز آنها بیش از حداستاندارد بود صادر شد و برای رفع آن مورد پیگیری قرار گرفت.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ساوه:

صدور ۱۱ مورد اخطار زیست محیطی در ساوه/تجهیز ۸ واحد صنعتی به سیستم پایش لحظه‌ای

اخطار زیست محیطی

صدور ۱۱ مورد اخطار زیست محیطی در ساوه/تجهیز ۸ واحد صنعتی به سیستم پایش لحظه‌ای

به نقل از نارخبر،یکی از معضلات شهرهای صنعتی بحث آلودگی هوا ناشی از فعالیت‌های صنعتی است که به همین خاطر آیین نامه‌های مختلفی برای نظارت و کنترل آلوده کننده‌های صنعتی تدوین شده است. ساوه با وجود بزرگترین شهر صنعتی توانسته شاهد کمترین انتقال آلودگی به داخل شهر باشد.

هادی رستم خانی رییس اداره محیط زیست شهرستان ساوه در گفتگو با خبرنگار نارخبر، گفت: واحدهای صنعتی ساوه به سیستم پایش لحظه ای مجهز می شوند تا اندازه گیری میزان آلودگی آنها در هر لحظه انجام شده و خطرات زیست محیطی کنترل شود.

وی افزود: در سه ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۲۰۷ نامه خوداظهاری پایش واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شده است که شامل ۱۴۶ نامه خوداظهاری جهت اندازهگیری خروجی دودکش و پساب و تعداد ۶۱ نامه خوداظهاری جهت ارائه برنامه عملیاتی پسماند بوده است.

رستم خانی بیان کرد: حداقل ۳۰ واحد تولیدی صنعتی مورد بازدید و پایش مستمر واحدهای تولیدی و صنعتی بصورت شبانه روزی قرار گرفت و ۳۸ واحد مورد پیگیری در خصوص ارائه آنالیز خوداظهاری در پایش واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخورد با متخلفین ادامه داد: تعداد ۱۱ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای تولیدی صنعتی که آنالیز آنها بیش از حداستاندارد بود صادر شد و برای رفع آن مورد پیگیری قرار گرفت.

ریس اداره محیط زیست شهرستان ساوه تصریح کرد: در این مدت به شکواییه های زیست محیطی نیز رسیدگی شد و تعداد حداقل ۱۴ اخطاریه زیست محیطی به واحد های آلاینده محیط زیست داده شد و تعداد ۶ واحد تولیدی و صنعتی توسط کارشناسان اداره ساوه با دستگاه تستو پایش و آنالیز شد و متخلفین به دادگاه معرفی شدند.

۸ واحد صنعتی باید به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز شوند

رستم خانی با اشاره به لزوم تحقق برنامه های بالادستی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، ۸ واحد باید به سیستم پایش لحظه‌ای (آنلاین) مجهز می‌شدند که در این رابطه تنها یک واحد به سیستم آنلاین مجهز شد و در این رابطه پرونده مابقی واحدها در حال بررسی است.

وی افزود: ۶۴ مورد به استعلام رسیده از ارگانهای مختلف جهت بهره‌برداری و توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی پاسخ داده شد که ۳ مورد به صدور اخطاریه و پیگیری جهت جمع آوری واحدهای تولیدی صنعتی آلاینده غیرمجاز منجر شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت