سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۳۷:۱۶

صدور مجوز تاسیسات گردشگری در سد ۱۵ خرداد فراهم شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: این اداره کل آماده صدور مجوز تاسیسات گردشگری برای سرمایه گذاران در سد ۱۵ خرداد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

صدور مجوز تاسیسات گردشگری در سد ۱۵ خرداد فراهم شد

«علیرضا ایزدی» روز دوشنبه افزود: مدیریت سد ۱۵ خرداد با استان قم است ولی با تلاش‌های صورت گرفته وزارت نیرو موافقت کرد که صدور مجوز گردشگری در اطراف این سد را به استان مرکزی واگذار کند.

وی اظهار داشت: متقاضی سرمایه‌گذار برای فعالیت در حوزه گردشگری سد ۱۵ خرداد وجود دارد و این افراد می‌توانند با داشتن شرایط و طرح قابل توجیه در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: سد ۱۵خرداد به علت دسترسی مطلوب در منطقه ظرفیت خوبی برای جذب گردشگری است که با ورود سرمایه‌گذار می‌توان این منطقه را معرفی کرد.

ایزدی افزود: سد ۱۵ خرداد با دارا بودن طبیعتی بکر یکی از چشم نوازترین مکان‌های گردشگری استان در فصل‌های بهار و تابستان است.

وی اظهار داشت: برای ساخت یک سد بیش از چند هزار میلیارد ریال هزینه باید صرف شود و بنابراین باید بتوان از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای توسعه گردشگری استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ایران از نظر آب و هوا و اقلیم در شرایطی قرار دارد که در همه فصول می‌توان از سدهای آن استفاده کرد و در همه استان‌ها سدهایی وجود دارد که قابلیت گردشگری دارند.

سد پانزده خرداد در شمال شرقی دلیجان و در فاصله ۵ کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت