چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۰۲:۲۵

صدور بارنامه برای ناوگان باری فرسوده استان مرکزی از سال آینده ممنوع می‌شود

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد ناوگان حمل و نقل باری استان فرسوده بوده و بخشی هم بالای نیم قرن قدمت دارند که تردد آنها از سال آینده ممنوع است.

صدور بارنامه برای ناوگان باری فرسوده استان مرکزی از سال آینده ممنوع می‌شود

صدور بارنامه برای ناوگان باری فرسوده

صدور بارنامه برای ناوگان باری فرسوده استان مرکزی از سال آینده ممنوع می‌شود

به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، محمد محسنی از ممنوعیت تردد ناوگان باری بالای 50 سال از فروردین 97 خبر داد و اظهار داشت: تعداد هشت هزار ناوگان باری فعال در استان در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند که متوسط عمر این ناوگان 18 سال است.

وی افزود: 30 درصد این ناوگان هم بالای سن فرسودگی(25 سال) است و از این تعداد، 35 دستگاه بالای 50 سال قدمت دارند که با توجه به ابلاغ طرح ممنوعیت تردد ناوگان باری بالای 50 سال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از ابتدای سال 97 ضمن ممنوعیت صدور بارنامه برای صاحبان این خودروها، از تردد آنها در جاده‌های کشور جلوگیری می‌شود.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: درحال حاضر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با استفاده از ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394 و با همکاری وزارت نفت برای نوسازی ناوگان باری حمل و نقل جاده‌ای اقدام کرده است.

محسنی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان باری به نمایندگی شرکت‌های تامین‌کننده ناوگان باری مراجعه نمایند، حداکثر تسهیلات پرداختی 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف 320 میلیون تومان است و بازپرداخت آن با توجه به محصول انتخابی پنج تا هفت سال و نرخ سود تسهیلات درحال حاضر 9درصد است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت