یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۳۳:۲۹

صادرات ۳۱۱ میلیون دلاری کالا از استان مرکزی/جذب نیروی بومی اولویت صنایع ساوه باشد

استاندار مرکزی گفت: میزان صادرات استان مرکزی در چهارماهه نخست امسال ۳۱۱ میلیون دلار و واردات ۱۱۵ میلیون دلار بوده است.

در شورای اداری ساوه مطرح کرد؛

صادرات ۳۱۱ میلیون دلاری کالا از استان مرکزی/جذب نیروی بومی اولویت صنایع ساوه باشد

ساوه

صادرات ۳۱۱ میلیون دلاری کالا از استان مرکزی/جذب نیروی بومی اولویت صنایع ساوه باشد

به نقل از  نارخبر، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه بهبود شرایط اقتصادی مهمترین دغدغه مسئولان نظام است، گفت: نسخه درمان اقتصاد کشور، اشتغال و رونق تولید است.

وی افزود:  تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر استعدادهای درونی کشور و بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد میسر است.

زمانی قمی با اشاره به برگزاری ۵۳ جلسه اقتصاد مقاومتی در سطح استان بیان کرد: با سرمایه‌گذاری جدید باید علاوه بر حفظ اشتغال موجود، واحدهای تولیدی جدید راه‌اندازی شود تا زمینه کاهش بیکاری فراهم شود.

وی حفظ صنایع موجود را مهمترین راهکار برای رونق تولید و اقتصاد دانست و ادامه داد: ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۶۰ واحد کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید پرداخت شده است و هم اکنون کمترین آمار بیکاری کشور به میزان ۷.۳ را استان مرکزی دارد.

۷۳۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد

استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: این استان ظرفیت فراوانی در بخش سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی دارد که هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات لازم برای توسعه و رونق اقتصادی است.

وی افزود: سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان فعالیت دارد و نبض اقتصاد در استان مرکزی می تپد.

این مسئول استان مرکزی با اشاره به تراز تجاری استان تصریح کرد: میزان صادرات این استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ شاهد طراز مثبت ۲۹ درصدی بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ صادرات استان مرکزی ۷۳۰ میلیون دلار و واردات ۲۹۱ میلیون دلار بود یعنی طراز استان به ارزش ۴۸۰ میلیارد دلار مثبت بوده است.

واردات ۱۱۵ میلیون دلار کالا در چهارماهه نخست امسال به استان مرکزی

زمانی قمی با اشاره به آمار صادرات و واردات سال جاری استان گفت: میزان صادرات استان مرکزی در این مدت ۳۱۱ میلیون دلار و واردات ۱۱۵ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: با این وجود هنوز تعداد زیادی از جوانان استان در شهرهای مختلف بیکار هستند که باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کرد.

استاندار مرکزی در پایان به  نیروگاه سیکل ترکیبی ساوه اشاره کرد و گفت: پس از طی تشریفات اداری در دولت این نیروگاه فعال می شود که بخش مهمی از زیرساخت‌های استان را تامین می کند.

جذب نیروی بومی اولویت صنایع شهرستان باشد

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه نیز در این جلسه گفت: حضور صنایع در شهرستان باید برای اهالی سود داشته باشد چون منابع آبی را مصرف و مشکلات زیست محیطی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از راهکارهای رونق شهرستان همین صنایع جدید است ولی حداقل مدیران تعهد بدهند ۵۰ درصد نیروها را بومی جذب کنند.

حسینی بیان کرد: کارگری که ۴ ماه حقوق معوق دارد باید اجازه طرح مشکل داشته باشد و اجازه ندهیم که مشکلات کارگران و اعتراضات آنان سیاسی شود.

امام جمعه ساوه اظهار کرد: در انتخاب مدیران بومی گزینی ملاک قرار گیرد چراکه مدیران بومی با شناخت بهتر نسبت به مشکلات شهرستان برای رفع آن تلاش می کنند.

استاندار مرکزی پس از شرکت در جلسه شورای اداری برای احداث زائرسرای نوبران در جلسه هم اندیشی با خیرین ساوه و زرندیه حاضر شد.

شورای اداری ساوه

 

شورای اداری ساوه

شورای اداری ساوه

شورای اداری ساوه

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت