شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۲۱:۵۰

صادرات ۱.۶۰۰ ‌میلیارد دلاری ایران با حمایت صندوق ضمانت صادرات

عضو صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: سال گذشته در مجموع بیش از یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار صادرات کشور با حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران انجام شد.

عضو صندوق ضمانت صادرات ایران مطرح کرد

صادرات ۱.۶۰۰ ‌میلیارد دلاری ایران با حمایت صندوق ضمانت صادرات

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آرش شهرآیینی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی اظهار داشت: صندوق ضمانت صادرات ایران زمینه دسترسی به ضمانت تسهیلات مالی و صادراتی را فراهم می‌کند و این صندوق 30 درصد از ضمانت‌های تأمین مالی صادرات را با مبلغ 700 میلیون دلار در سال گذشته اجرا کرده است.

وی افزود: با توجه به اصل صادرات استان مرکزی در میانه رنکینگ این صندوق قرار گرفته  این در حالی است که سال گذشته صندوق یک میلیارد و 600 میلیون دلار دلار صادرات به کشور را با 700 درصد رشد در اختیار داشته است.

عضو صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: در شرایط فعلی رقابت سخت‌تر و شدیدتر از گذشته است و این در حالی است که حتی اگر کیفیت و قیمت محصولات مناسب باشد، باز هم باید آپشن‌های جدیدی را در نظر بگیریم اما متأسفانه صادرکنندگان ایرانی به روش‌های گذشته پافشاری دارند و اگر بخواهیم بازارها را به دست آوریم باید بتوانیم نیازهای متقاضیان را تأمین کنیم.

شهرآیینی بیان کرد: یکی دیگر از خدمات جدید این شرکت پوشش نوسانات نرخ ارز است به این شکل که اگر صادرکننده در زمان صادرات کالای خود حدس می‌زند که قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند می‌تواند آن را در صندوق بیمه کند.

وی ادامه داد: صندوق ضمانت صادرات ایران در 2 بخش صادرکنندگان را تحت پوشش دارد و صادرکنندگانی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند نخستین بخش حمایتی صندوق است که بر این اساس صادرکنندگان به‌جای ارائه وثیقه می‌توانند ضمانت‌نامه‌های صندوق را به بانک‌ها ارائه دهند.

عضو صندوق ضمانت صادرات ایران عنوان کرد: بخش دوم حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران از صادرکنندگان پوشش ریسک مطالبات صادرکنندگان از طرفین خارجی است و استان مرکزی رتبه شانزدهم در بهره‌برداری از صندوق و رتبه دوازدهم در دریافت خسارت را از صندوق ضمانت صادرات ایران دارا است.

شهرآئینی خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت صادرات می‌تواند شناسایی اعتبار طرف‌های تجاری و بازارهای جدید صادراتی را شناسایی کند که با این رویه فضای مستعدی برای صادرات ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت