شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۱۳:۰۹

افزایش 69 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات کالا از گمرکات این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افزایش یافت.

افزایش 69 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور

صادرات کالا

افزایش 69 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور

مهدی میراشرفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 673 هزار و 812 تن کالا به ارزش 464 میلیون و 930 هزار و 215 دلار در سال جاری از گمرکات استان مرکزی صادر شده است که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: 417 هزار و 867 تن از کالاهای صادراتی استان در نیمه نخست امسال به ارزش 216 میلیون و 878 هزار و 770 دلار از گمرک ساوه، هشت هزار و 435 تن به ارزش 10 میلیون و 883 هزار و 637 دلار از گمرک منطقه ویژه ایرانیان(زرندیه)، 111 تن کالا به ارزش 85 هزار و 970 دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی، عمده کالاهای صادراتی استان در سال جاری را شامل انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، ظروف بلوری، شیشه، چیپس، آبگرمکن و کاشی عنوان کرد.
میراشرفی گفت: این کالاها به مقصد 68 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.
وی گفت: در این مدت 74 هزار و 733 تن کالا به ارزش 174 میلیون و 733 هزار و 350 دلار به استان مرکزی وارد شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 18 و 28 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: مغز تخمه آفتابگردان، ماشین آلات، پاکت آبمیوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، پنبه، چوب کاج خام کارنشده، فویل آلومینیوم و قوطی آلومینیومی عمده کالاهای وارد شده به این استان در این مدت بوده است.
میراشرفی ادامه داد: این کالاها از 50 کشور جهان از جمله اربکستان، صربستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس، جمهوری چک و دانمارک به استان مرکزی وارد شده است.
وی یادآور شد: گمرکات استان مرکزی در نیمه نخست امسال 253 میلیارد و 235 میلیون و 935 هزار ریال در آمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: همچنین درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان در این مدت 490 میلیارد و 695 میلیون و 857 هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 11 درصد افزایش یافته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت