جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۷:۵۴

صادرات استان مرکزی به ۷۰۰ میلیون دلار رسید

استاندار مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون استان مرکزی، حدود ۷۰۰ میلیون دلار صادرات انجام داده که به طور متوسط سهم هر سه ماه ۲۳۰ میلیون دلار است.

استاندار مرکزی:

صادرات استان مرکزی به ۷۰۰ میلیون دلار رسید

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سیدعلی آقازاده ظهر دیروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی اظهار داشت: تلاش ما مسئولان و خدمت‌گزاران بر این است که تا جایی که از عهده‌مان برمی‌آید مسیر را باز کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: بنابر مکاتبه‌ای که با وزیر کشور داشتیم قرار شد که از واردات برخی از کالاهایی که به کشور ممنوع شود زیرا توان تولید همان کالا در کشور  داریم، این اقدام تاثیر مثبتی بر فضای اقتصادی کشور دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون استان مرکزی، حدود 700 میلیون دلار صادرات انجام داده که به طور متوسط سهم هر سه ماه 230 میلیون دلار است، با توجه به اینکه سه ماه تا پایان سال باقی مانده امیدواریم فعالیت صادرکنندگان و صنایع این استان بیشتر شود و مطابق پیش بینی‌های انجام شده در آستانه یک میلیارد دلار صادرات قرار بگیریم.

آقازاده بیان کرد: یکی از هدفگذاری‌های تیم اجرایی در استان مرکزی تلاش برای تقویت صادرات و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و کارافرینان است که در راستای صادرات تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد حضور و تشکیل یک اتاق بسیار فعال در استان هستیم که در آن افراد سرشناس و پرسابقه‌ای در امور مختلف اقتصادی فعالیت دارند، تشکیل این اتاق امتیاز خوبی برای این امر مهم در استان است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امروز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب کمتر از یک میلیارد دلار در استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده، هدفگذاری ما این است که بتوانیم بیش از یک میلیارد دلار در سال 97 سرمایه خارجی جذب کنیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: مشکلات و درخواست‌های صادرکنندگان باید از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت فهرست بندی شود و در اسرع وقت در اختیار مدیریت ارشد استان قرار گیرد تا با همکاری همه نهادهای دولتی با حفظ اولویت نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام شود.

وی اضافه کرد: فهرستی از کالاهای واراداتی که مشابه آن‌ها در استان قابل تولید است جمع آوری و هفته گذشته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد تا از واردات این نوع کالاها به صورت جدی جلوگیری شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مدیریت ارشد استان مرکزی نشست‌های متعددی با تولیدکنندگان استان برگزار شده و مجموعه مشکلات این قشر از جامعه پیچیده و غیر معمول نیست و می‌توان با همکاری دستگاه‌های دولتی بخش عمده‌ای از این چالش‌ها را در استان و بخشی را هم در سطح کشور حل و فصل کرد.

آقازاده بیان کرد: مدیریت ارشد استان به همراه نهادهای اجرایی، هر هفته نشست‌های تخصصی با سرمایهگذاران را در مرکز توسعه سرمایه‌گذاری استان برگزار میکنند و فعالان اقتصادی استان مشکلات خود را مطرح و دستگاه‌های متولی نیز مکلف به حل مشکلات این قشر از جامعه از طریق مجاری قانونی هستند.

وی با اشاره زلزله شب گذشته گفت: در زلزله شب گذشته نزدیک‌ترین منطقه استان مرکزی به کانون زلزله روستای اخترآباد در جنوب استان البرز و شمال شرق استان مرکزی بود که زمین لرزه در آنجا احساس شده بود و مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه تا پاسی از شب و ساعات نزدیک به صبح در خیابان بودند و خوشبختانه هیچگونه خسارت و مصدومی بر اثر زلزله جز در مواقعی که مردم برای فرار عجله داشتند جراحاتی بر آنها وارد شده و دو نفر هم جان خود را از دست دادند، نداشتیم.

استاندار مرکزی با اشاره به هوای آلوده گفت: در هفته گذشته بسیاری از سازمان‌های استان مرکزی ادعا داشتند که چرا استان تهران 4 روز تعطیل بوده که در پاسخ آنها باید بگوییم درست است که هوای اراک آلوده است اما خوشبختانه در طول هفته‌ای که گذشت ما جز در ساعاتی جزئی از استانداردهای آلایندگی و پاکی هوا زیاد  فراتر نرفتیم که این موضوع بیانگر پاکی هوا در هفته گذشته بود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت