یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۴۹:۲۵

شورای شهر ساوه “تخصص” و ” قانونمداری” را ملاک انتخاب شهردار بدانند

فرماندار ساوه گفت: شورای شهر ساوه “تخصص” و ” قانونمداری” را ملاک انتخاب شهردار بدانند.

فرماندار ساوه:

شورای شهر ساوه “تخصص” و ” قانونمداری” را ملاک انتخاب شهردار بدانند

تخصص و قانونمداری

شورای شهر ساوه “تخصص” و ” قانونمداری” را ملاک انتخاب شهردار بدانند

به نقل از تسنیم، محمد بهاروند پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره  شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ساوه با اشاره به ضرورت خدمت صادقانه به مردم اظهار داشت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولان باید در خدمت به مردم از یکدیگر سبقت بگیرند و یک نهضت خدمت به مردم راه بیندازند.

وی افزود: با توجه به آیات قرآنی و روایات اسلامی، خداوند متعال شورا و مشورت را از ویژگی‌های مؤمنان برمی‌شمارد که عمل به آن امری لازم و ضروری است بنابراین  شأن و جایگاه شورا بسیار والاست، ازاین‌رو اعضای شورا باید با رفتار شایسته خود این شأن را حفظ کنند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه خدمت، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب، برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، پیگیری برخی مشکلات مردمی، انتخاب دهیار یا شهردار و غیره ازجمله وظایف مهم شوراهاست که باید با علم به قوانین و با نهایت بردباری و احترام به مردم آن را انجام دهند.

بهاروند بیان کرد: داشتن نگاه جامع به شهر، سبب جلوگیری از تفرقه بین سازمان‌ها و نهادها در برنامه‌ریزی‌ها، صرفه‌جویی در منابع و کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت کارها و سرعت بخشی به انجام اقدامات می شود که در نتیجه دستیابی به نظام مشارکتی برای تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های توسعه شهری را محقق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه بتوانیم با وحدت و همدلی  در راستای تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است گام‌های مؤثری در برقرارسازی عدالت اجتماعی، گسترش و آبادانی شهر برداشته و خدمت‌گزاران شایسته‌ای برای  مردم  باشیم.

فرماندار ساوه ادامه داد: مهمترین کار شورا انتخاب شهردار است با توجه به آسیب‌پذیر بودن مدیریت شهری، در فرایند انتخاب شهردار، علاوه بر تخصص باید به قانون مداری، دوستدار قانون بودن و داشتن خلاقیت و همچنین درجه شهرداری را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت