سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۲:۳۵

شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور راه‌اندازی شد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در تهران ایجاد شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اراک:

شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور راه‌اندازی شد

توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور راه‌اندازی شد

به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به آمار شهدا و ایثارگران بنیاد شهید اظهار داشت: طبق آماری که وجود دارد، 225 هزار شهید، 570 هزار جانباز و حدود 42 هزار و 500 نفر آزاده در بنیاد شهید پرونده دارند و علاوه بر این سه گروه بنیاد براساس اساسنامه وظیفه دارد که والدین، فرزندان و همسران این سه گروه را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: ارائه خدمت به سه میلیون و 300 هزار نفر از جامعه ایثارگری حجم گسترده‌ای است که بنیاد با وجود محدودیت امکانات برعهده دارد و در برخی موارد همین محدودیت امکانات مشکل2ساز می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ایثارگران افرادی هستند که با ایثار و مقاومت خود توانستند مقابل دنیا بایستند و پس از 8 سال با رشادت‌های خود پیروز نبرد حق برعلیه باطل شوند.

شهیدی بیان کرد: گر چه نقش امام(ره) و رهبری و پشتیبانی‌های مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس بسیار موثر بود اما نقش‌آفرینی ایثارگران بود که تا پای جان جنگیدند و حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: امروز جانبازانی داریم که وقتی از مسائل خود می‌گویند خجلت‌زده می‌شویم، خیلی از خانواده‌های ایثارگران هستند که چندین شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، برای نمونه 83 خانواده دارای چهار شهید و 7 هزار خانواده دو شهید داریم که بیانگر این است که هزینه این انقلاب هزینه سنگینی بوده و برای جامعه ما گران تمام شده است پس باید در حفظ و صیانت از این فرهنگ ایثار و شهادت بکوشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در زمان تفویض حکم نمایندگی به بنده این بود که بکوشیم تا مسئولان را از پشت میز خود کنار آورده و از آنها بخواهیم که به دیدار خانواده‌های ایثارگران بروند.

شهیدی اضافه کرد: نخستین رسالتی که در این حوزه برعهده داریم اینکه بکوشیم تا دین خود را نسبت به جامعه ایثارگری ادا کنیم، با آنها دیدار داشته باشیم و فرزندان آنها را از خود بدانیم زیرا پدران آنها برای آسایش و امنیت امروز ما رفتند اکنون هم شاهد شهیدان مدافع حرم هستیم که با جان و دل پا در این عرصه می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت دیگر نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است که باید در کشور حفظ شود، خوشبختانه دبیرخانه فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در تهران تشکیل شده و واحدهای استانی آن هم شکل گرفته‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز اگر در جامعه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مسئولان با قدرت صحبت می‌کنند همه به‌سبب این بوده که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده نگه داشته شده است.

شهیدی تصریح کرد: فرهنگ ایثارگری باید در بطن جامعه نهادینه شود، در اداره‌ها شما می‌توانید ایثارگری داشته باشید و در هر محل و شرایطی این فرهنگ را اجرا کنید زیرا ایثار تنها مختص جبهه‌های جنگ نیست و دستور مقام معظم رهبری است که باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه کوشا باشند و کمک کنند، خوشبختانه سپاه پاسداران، بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی و غیره در این زمینه خوب کار می‌کنند اما اعتقاد ما این است که هر چقدر هم که کار کنیم باز کم کار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: برخی مواقع سوال می‌شود که این فرهنگ برای چه باید وجود داشته باشد در پاسخ باید گفت که این فرهنگ جدیدی نیست و فرهنگی است که امام حسین(ع) به‌وجود آورنده آن بودند و انقلاب و ایثارگری جامعه ما هم ریشه در عاشورا دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: شیعه با تمام دشمنی‌هایی که برعلیه آن بوده و هست اگر تا به امروز پایدار و زنده مانده به‌سبب فداکاری همین عاشورائیان است گر چه ترویج این فرهنگ رسالت بنیاد شهید است اما همه وظیفه دارندکه در این عرصه تلاش کنند.

شهیدی عنوان کرد: امروز در استانی هستیم که جامعه ایثارگری بزرگی دارد، حدود 6 هزار و 200 شهید در استان مرکزی تقدیم انقلاب شده‌اند، 14 هزار جانباز و 800 آزاده در این استان جامعه ایثارگری عظیمی را برای استان رقم زده‌اند.

وی افزود: هر آنچه که ما امروز داریم و از افتخارات کشور است را از این استان داریم زیرا بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از این دیار بودند و استانی است که رجال سیاسی مثل امیرکبیر و عالمانی چون آیت‌الله اراکی را تحویل جامعه داده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: آمدن بنده به استان مرکزی در این روزهای اولیه شکل‌‌گیری دولت دوازدهم به‌سبب تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بود.

شهیدی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی(ره) در 22 اسفند سال 58 تشکیل شد از شهدای قبل انقلاب آماری از 12 هزار تا 60 هزار شهید مطرح است اما آماری که از شهدای قبل انقلاب در بنیاد داریم 12 هزار شهید است.

وی ادامه داد: بنیاد شهید افتخار خدمتگزاری به 3 میلیون و 300 هزار نفر از جامعه ایثارگری را دارد ما با حداقل‌ امکانات، حمایت از جامعه بزرگی را برعهده داریم، این افراد مخلصانه از هستی خود گذشتند تا امروز امنیت در جامعه حکم فرما شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت