پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۳:۴۲

شورایی تحت عنوان “شورای مهارت” در استان مرکزی تشکیل شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: شورای مهارت یکی از نیازهای ضروری استان است که در زمان استاندار قبل هم مطرح شد و تقاضا داریم که این شورا در استان تشکیل شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی:

شورایی تحت عنوان “شورای مهارت” در استان مرکزی تشکیل شود

شورای مهارت

شورایی تحت عنوان “شورای مهارت” در استان مرکزی تشکیل شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،فریبرز فضلی‌خانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: شورای مهارت یکی از ضروریات بوده که باید در استان تشکیل شود، در بخش آموزش نه تنها استان که حتی درمجموع یک سیستم مدیریت شده وجود ندارد و تشکیل این شورا می‌تواند در این زمینه موثر باشد و به نتیجه رسیدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دنبال کند.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه خدمت دارد، سازمان فنی و حرفه‌ای استان دارای 250 آموزشگاه بوده که 190 مورد آنها فعال است، 21 مرکز از این مراکز دولتی بوده و شامل 12 مرکز براداران و 9 مرکز برای خواهران می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: درمجموع 85 رشته و 250 حرفه در این مراکز آموزش داده می‌شود، در بخش دولتی سه میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش و در بخش خصوصی دو میلیون و 200 هزار نفر ساعت آموزش را برعهده داریم.

فضلی‌خانی بیان کرد: 17 هزار و 689 نفر در آزمون‌های این سازمان شرکت کردند که پس از تعیین صلاحیت از بین افرادی که حرفه آموخته بودند و در آزمون‌ها شرکت کردند 59 درصد گواهینامه مربوطه را دریافت کردند.

وی ادامه داد: بنابراین تشکیل شورای مهارت برای اطمینان از به اشتغال منتهی شدن آموزش‌های فنی وحرفه‌ای لازم است زیرا انتظار داریم نیرویی را که آموزش می‌دهیم مشغول به‌کار شود و این مهم تنها با تشکیل مجموعه‌ای که پیگیر آن باشد انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی عنوان کرد: آموزش‌های غیرمجاز در برخی از دستگاه‌ها یکی از مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم و باید برای برطرف کردن آن اقدام شود تا هم جلوی موازی‌کاری و هم آموزش‌های غیرمجاز گرفته شود.

فضلی‌خانی اضافه کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را داریم که در بحث بیمه آن نیاز به عنایت داریم تا یک مقدار کارفرمایان و شرکت‌ها با اطمینان بیشتری حاضر به همکاری شوند.

وی افزود: ساماندهی نیروی کار صنعت ساختمان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، نیروهایی که در میدان‌های مختلف تجمع می‌کنند باید جمع‌آوری و در پرتالی ثبت شوند تا هم در صورت نیاز آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود و هم اگر کسی نیاز به نیرو دارد به یک مرکز مراجعه کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت