یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۴۴:۳۸

«شهر قصه» در ساوه افتتاح شد

همزمان با برگزاری دومین جشنواره «آئین‌های سرزمین من»، برای نخستین بار «شهر قصه» در دبستان پسرانه سما واحد ساوه افتتاح شد.

همزمان با جشنواره «آئین‌های سرزمین من»؛

«شهر قصه» در ساوه افتتاح شد

شهر قصه

«شهر قصه» در ساوه افتتاح شد

به نقل از نارخبر، همزمان با برگزاری دومین جشنواره «آئین های سرزمین من»، برای اولین بار در سطح شهرستان «شهر قصه» در دبستان پسرانه سماء افتتاح شد.

دومین جشنواره «آئین‌های سرزمین من»، با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ اصیل ایران، ارزش‌های اسلامی، دینی و میراث فرهنگی با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و سما واحد ساوه، مدیر میراث فرهنگی شهرستان ساوه، اولیاء و مربیان در محل دبستان پسرانه سما برگزار شد.

میثم ابراهیمی سرپرست معاونت سما واحد ساوه در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف انتقال فرهنگ های بومی و اصیل ایرانی و محلی به نسل امروز با همکاری اولیاء و مربیان دبستان پسرانه سماء بر پاشده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی با عنوان «آئین های سرزمین من» موجب می شود تا دانش آموزان، نوجوانان وجوانان پیرامون سنت های سرزمین خود به تحقیق پرداخته و در احیا و استفاده از این ظرفیت ها گام های بلند و موثری در آینده بردارند.

ابراهیمی با بیان اینکه خوشبختانه ایران اسلامی دارای مولفه های بسیاری برای پیشرفت است که یکی از این مولفه ها فرهنگ و ارزش های اسلامی محسوب می‌شود، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با فرهنگ اصیل خود آشنایی بیشتری داشته باشند تا فرهنگ بیگانه تاثیری بر آنان نداشته باشد.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های مختلف از جمله حفظ میراث فرهنگی، احیا موسیقی سنتی، احیا بازی های سنتی و بومی، ارائه اشعار با لهجه ساوه ای، ترویج صنایع دستی و گردشگری، معرفی آثار فرهنگی و صنایع دستی ویژه ساوه برگزار شده است.

افتتاح «شهر قصه» در دبستان پسرانه سما ساوه 

فراشیانی، معاون مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: معرفی و بیان اصالت و ماهیت اقوام ایرانی، معرفی هویت ایران اسلامی، تقویت همبستگی و همگرایی ملی و چگونگی شكل‌گیری آئین ها از ماموریت های اصلی وزارت آموزش و پرورش بوده که بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش در صدد است با اجرای برنامه های مختلف از قبیل قصه گویی و شعر خوانی در سطح مقطع ابتدایی دانش آموزان را با آئین نیاکان آشنا کند.

وی افزود: امروز برای اولین بار در سطح شهرستان در دبستان پسرانه سما شهر قصه ایجاد می شود که انشالله بتوانیم در سطح مدارس شهرستان گسترش دهیم.

گفتنی است با هدف ترغیب دانش آموزان به مصرف غذاهای سالم و بومی، نمایشگاه غذای سالم و بومی نیز در حاشیه این جشنواره برپا شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت