دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۵:۳۳

شهرستان کمیجان با کاهش ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی رو‌به‌رو است

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: حدود ۲۸ درصد حجم کاهش اعتبارات عمرانی را در استان داشتیم که این رقم برای شهرستان کمیجان حدود ۲۲ درصد است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد؛

شهرستان کمیجان با کاهش ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی رو‌به‌رو است

اعتبارات عمرانی

شهرستان کمیجان با کاهش ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی رو‌به‌رو است

علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کمیجان با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان کمیجان اظهار داشت: شهرستان کمیجان علی‌رغم محرومیت‌ها دومین شهرستان به لحاظ حجم کاهش اعتبارات نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: حدود 28 درصد حجم کاهش اعتبارات عمرانی را در استان داشتیم که این رقم برای شهرستان کمیجان حدود 22 درصد است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: این شرایط در سطح ملی به وجود آمده و در عین حال علی‌رغم این کاهش درمجموع 14 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده که 4 هزار و 900 میلیارد تومان این مبلغ از محل اعتبارات نفت و گاز  درراستای محرومیت‌زدایی است که امسال با وجود این که وضعیت مناسبی در بخش اعتبارات توازن منطقه‌ای نداشتیم، اما اعتبارات کمیجان شرایط بهتری داشته است.

کریمی بیان کرد: درحوزه‌های تخصصی مانند راه و شهرسازی و راهداری 3 میلیارد و 350 میلیون تومان در جدول توزیع دستگاه‌ها برای این دو دستگاه منظور شده که بالای 22 درصد از کل اعتبارات شهرستان است و این سهم قابل قبولی برای حوزه راه بوده و مسئولان راهداری باید بدانند که پروژه‌های راه اصولا ملی بوده که از استان تغذیه اعتباری شده است.

وی عنوان کرد: محورهای اصلی شهرستان مانند راه ساروق به کمیجان از اعتبارات سفر تغذیه می‌شود و پروژه درحال انجام است، محور اراک، خنجین،نهاوند هم از مسیر اعتبارات ملی تامین می‌شود، برای محور وفس و آقچه کله هم تلاش شد ردیف بودجه گرفته شود ولی امکان‌پذیر نشد که در نتیجه از بودجه استان مبلغ یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمینه راهداری با اعتبارات موجود همه مشکلات و معضلات نقاط حادثه‌خیز باید با اولویت، رفع موانع و تعریض محور شوند.

کریمی ادامه داد: همه دستگاه‌هایی که از اعتبارات سهم دارند مانند حوزه فرهنگی و غیره با توجه به شاخص‌های عملکردی  برنامه‌ و بودجه و اولویت‌بندی شهرستان با نظر فرماندار، مسئولان و مکاتبات مردمی در کمیته برنامه‌ریزی تعیین تکلیف شده و توزیع اعتبارات بر این اساس انجام می‌شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت