جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۳۲:۳۳

شهرستان ساوه با کمبود پزشک متخصص روبه‌رو است

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از لحاظ تعداد نیروی متخصص در تمام رشته‌ها و همچنین انواع تخصص‌های مورد نیاز در همه رشته‌ها با مشکل روبه‌رو است.

هادی محنتی؛

شهرستان ساوه با کمبود پزشک متخصص روبه‌رو است

شهرستان ساوه و کمبو پزشک

شهرستان ساوه با کمبود پزشک متخصص روبه‌رو است

هادی محنتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساوه با اشاره به مشکلات کادر درمان دانشکده علوم پزشکی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه با وجود اینکه بیش از 3 سال است که مستقل شده از لحاظ تعداد نیروی متخصص در همه رشته‌ها و همچنین انواع تخصص‌های مورد نیاز در همه رشته‌ها با مشکل روبه‌رو است به عبارتی تنوع تخصص‌های مختلف که باید داشته باشیم که درمان به‌صورت ریشه‌ای و کامل انجام شود را نداریم زیرا بعضی رشته‌ها کم و بعضی رشته‌ها را به‌طور کامل نداریم.

وی افزود: در سال گذشته در بحث نیروی تخصصی در تنگنا بودیم که امیدواریم امسال  وضعیت بهتر شود که بتوانیم این کمبود را هم از طریق هیئت علمی که جذب می‌کنیم و هم تخصیصات سال که از مهرماه شروع می‌شود تمام نیروهای مورد نیاز را بتوانیم جذب کنیم، زیرا در این صورت است که ما می‌توانیم برنامه‌ریزی بهتری برای کارها داشته باشیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: از دیگر مشکلات ما، بحث بیمارستان امام رضا(ع) و جایگزین بیمارستان آسیابک زرندیه است که باید به بهره‌برداری برسد، هر چند تجهیزات آن نیز آماده است ولی با توجه به اینکه سطوح دسترسی به این بیمارستان خارج از شهر است ودر کنار جاده ترانزیتی قرار گرفته  ممکن است حادثه‌ساز شود بنابراین باید راه دسترسی برای آن یا به‌صورت بلوار و یا دور برگردان ایجاد شود که خطرآفرین نباشد.

محنتی ادامه داد: با این اقدام بیمارستان آسیابک هم از لحاظ فضا و هم تجهیزات به روز می‌شود تجهیزات بخش آی سی یو بیمارستان آسیابک کامل شده ولی هدف ما این است که در فضای نو قرار بگیرید که هم برای مردم و هم برای بخش جراحی امید بخش است.

وی اضافه کرد: توسعه بخش اورژانس و راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان مدرس به صورت شبانه روزی، راه‌اندازی کلینیک  ویژه در آسیابک و ساختمان جدید مدرس، اختصاص طبقه چهارم ساختمان جدید مدرس به تشخیص و درمان سرپایی بیمارستان سرطان، جذب نیروی فوق تخصصی در بخش نوزدان و اطفال که این بخش باید توسط کادر فوق تخصص اداره شود، تامین نیروی فوق تخصص گوارش و غدد بخشی و جبران کمبود نیروهای فوق تخصص که این موارد در دست اقدام دانشکده علوم پزشکی ساوه است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: بحث استروک درمان سکته‌های مغزی است دو درمان برای آن وجود دارد درمان سکته‌های قلبی حاد که ما زیرساخت‌ها برای  قسمت ترایمری پی‌ای‌سی یعنی اسندگذاری نداریم برای درمان سکته‌های مغزی برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم داروها در همان ساعت اولیه که بسیار مفید است را شروع کنیم که افراد سکته مغزی با عارضه کمتری مواجه باشند.

وی افزود: در این راستا آموزش‌های لازم برای پرستارانی که با بیماران سکته مغزی در تماس هستند در نظر گرفته شد و همچنین یک اتاق با مانیتور و دیگر تجهیزات در اختیار پرستاران این بخش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت