شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۳:۳۳

شهرستان خمین در لیست مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفت

فرماندار خمین گفت: شهرستان خمین در لیست مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفت.

فرماندار خمین:

شهرستان خمین در لیست مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفت

شهرستان خمین

شهرستان خمین در لیست مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفت

به نقل از تسنیم، سیدمهدی ساداتی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی شهرستان خمین اظهار داشت: مردم شهرستان خمین پیوند بسیار عمیقی با امام خمینی(ره) و آرمان‌های معظم له و رهبر معظم انقلاب دارند، حمایت مردم این شهرستان از حضرت امام(ره) به 15 خرداد سال 42 بر می‌گردد که وجود شهدای متعدد و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب دلیل محکمی بر این ادعاست.

وی افزود: مردم شهرستان خمین بعد از انقلاب اسلامی هم نقش به سزایی در دفاع مقدس داشتند که تقدیم یک هزار شهید، هفت هزار و 714 دوره اعزام، دو هزار و پانصد جانباز و 90 آزاده نشان از این واقعیت دارد و همین مردم پس از آن جنگ هم در سازندگی کشور نقش موثری ایفا کردند.

فرماندار خمین تصریح کرد: سازندگی شهرستان خمین با سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان آغاز شد و معظم له درخصوص رفع محرومیت‌های خمین دستورات لازم را صادر فرمودند که تصویب طرح توسعه خمین و اختصاص بودجه جداگانه برای این منظور از جمله اقداماتی است که در زمان دولت های وقت انجام شد.

ساداتی بیان کرد: دولت دوازدهم هم نگاه ویژه‌ای به زادگاه امام راحل داشته است که دوبانده شدن محور خمین – اراک، ارتقای شبکه بهداشت و درمان به دانشکده علوم پزشکی، افزایش رشته‌های دانشگاهی شهرستان در مقاطع مختلف کاردانی تا دکتری، قرار گرفتن شهرستان خمین در لیست مناطق کمتر توسعه یافته، کاهش نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی شهرستان و معافیت‌های مالیاتی 13ساله برای سرمایه‌گذاران از جمله این اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای توسعه شهرستان و رفع مشکل بیکاری به عنوان مهم‌ترین معضل خمین بوده است.

فرماندار خمین عنوان کرد: اجرای پروژه انتقال آب از سدکوچری به شهرستان خمین به میزان 182 لیتر در ثانیه و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت توسعه شهرستان است.

ساداتی خاطرنشان کرد: احداث پست 400 کیلو ولت خمین در دستور کار قرار دارد و اجرای خط 24 اینچ نیز تامین شود که که 12 اینچ تاکنون وارد شده است.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین مشکل این شهرستان  بالا بودن نرخ بیکاری است که امیدواریم این معضل با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در زمینه جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی و با هماهنگی مسئولان در استان برطرف و شاهد کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در شهرستان باشیم.

فرماندار خمین تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار نیازمند تامین آب از طریق خرید چاه و اتخاذ تدبیر و برنامه‌ریزی مطلوب از سوی مسئولان هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت