پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۰۵:۳۵

شهرستان خمین با کمبود فضای آموزشی و نیروی آموزگار مواجه است

رئیس اداره آموزش و پرورش خمین گفت: در حال حاضر شهرستان خمین با کمبود بیش از یک هزار و ۴۰۰ آموزگار در مقاطع متوسطه اول و دوم و همچنین کمبود فضای آموزشی مواجه است.

رئیس آموزش و پرورش خمین:

شهرستان خمین با کمبود فضای آموزشی و نیروی آموزگار مواجه است

فضای آموزشی و نیروی آموزگار

شهرستان خمین با کمبود فضای آموزشی و نیروی آموزگار مواجه است

مهدی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خمین با کمبود یک هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی در دوره های متوسطه اول و دوم مواجه است که در سال تحصیلی جدید با استفاده از نیروهای حق التدریسی به صورت اضافه کاری، تا حدودی این کمبود رفع شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمین با اشاره به اینکه تعداد  مدارس خاص در سطح شهر زیاد و گرایش دانش آموزان به سمت رشته های نظری همچنان رکورد دار است، افزود: در بسیاری از رشته ها مانند ریاضیات و فیزیک نیروی آموزگار مازاد و در رشته هایی مانند دینی، عربی و یا مطالعات اجتماعی کمبود نیروی معلم وجود دارد.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت های لازم برای تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش  علت اصلی گرایش دانش آموزان این شهرستان به رشته های نظری است.

محمدی بیان کرد: بر اساس طرح‌ هدایت تحصیلی در  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به منظور برقراری تعادل و توازن در بین رشته های تحصیلی، ۳۵درصد از دانش آموزان خمین جذب  رشته های فنی و کار و دانش شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمین با اشاره به اینکه آمار بیکاری در فارغ التحصیلان رشته های نظری بیشتر است و خمین از آمار بالای بیکاری رنج می برد، تصریح کرد: هدایت تحصیلی صحیح و کسب علم  همراه با مهارت آموزی، سبب اشتغالزایی و کار آفرینی می شود و امنیت شغلی دانش آموختگان را فراهم می کند.

وی ادامه داد: دانش آموختگان در رشته های فنی و کار و دانش باید ۲۴۰ساعت کار آموزی را بگذرانند که در این میان نقش دستگاه های اجرایی در برگزاری این دوره ها و فراهم سازی زمینه برگزاری، مهم و اساسی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمین اضافه کرد: توسعه تجهیزات و امکانات کارگاه های فنی و کار و دانش، افزایش رشته های مورد علاقه دانش آموزان و بازدید اولیا و دانش آموزان از این  فضاهای آموزشی برای جذب و تشویق به سمت مهارت آموزی و رشته های فنی بایستی با جدیت بیشتر انجام شود.

محمدی گفت: با توجه به اینکه رونق اقتصادی این شهرستان وابسته به کشاورزی است و با توجه به نیاز منطقه و در راستای کاهش نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان، دو رشته جدید پرورش گیاهان دارویی و زعفران و گیاهان جالیزی و سبزی در هنرستان کشاورزی خمین، به دیگر رشته ها اضافه شده است.

وی همچنین به کمبود فضای آموزشی در سطح شهر و بسیاری از شهرک های مسکونی تازه تاسیس  اشاره کرد و گفت: به دلیل نداشتن فضای آموزشی تراکم دانش آموزان در بسیاری از  مدارس خمین بالا است و باید برای این مشکل چاره اندیشی شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمین تصریح کرد: کمک های مالی خیرین برای توسعه فضای آموزشی اقدامی موثر و ارزشمند است و یک مدرسه خیرساز شش کلاسه برای سال تحصیلی جدید در خمین به بهره برداری می رسد.

وی افزود: مدارس خمین عمدتا برای سال تحصیلی جدید بهسازی و زیباسازی شده اند تا فضای آموزشی مناسب، انگیزه دانش آموزان را برای تحصیل علم و مهارت افزایش می دهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت