یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۳۲:۰۴

شهرداری اراک فعال می‌شود

این اقدام شهرداری نشان می‌دهد که مسئولان اگر تصمیم بر اقدام خاصی بگیرند آن را عملی می کنند؛ مردم باید امیدوار باشند تا از این دست اقدامات عملی و سریع شهرداری در حل معضلات شهری نیز اتفاق بیافتد.

شهرداری اراک فعال می‌شود

شهرداری اراک

شهرداری اراک فعال می‌شود

جمعه اول تیرماه 97، شهرداری اراک در اقدامی عجیب و البته غیرمنتظره‌ای دستور به انتقال جمعه بازار که هر هفته اطراف پارک آزادی دایر بود، می‌کند. مکان جدید انتهای کوی جوادیه است. اینکه دلایل شهرداری چه بوده است باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد این نکته است که با توجه به بهتر بودن موقعیت مرکزی پارک آزادی و رفت وآمد مردم به این پارک، هم مشتری را برای کسبه بیشتر کرده و از نظر بعد مسافت برای مردم آسان تر است؛ انتقال این بازار به مکان دیگر نه تنها استقبال را به علت بعد مسافت کاهش میدهد بلکه موجب آجر شدن نان عده ای کارگر و قشر ضعیف میشود که درآمد هفتگی خود را از این طریق به دست می آورند.
علت را وقتی از مسئولان حاضر جویا شدیم، شلوغی خیابان و تصادفات مکرر را بیان کردند که اگر شلوغی و تصادف مسبب این جابجایی است، درهرجای دیگری که این بازار برگزار شود این امرممکن است اتفاق بیفتد؛ ولی وقتی پیشنهاد انتقال بازار به پشت پارک آزادی (خیابان شهید طاهری) مطرح می‌شود، مسئولین حاضر رد پیشنهاد را به گردن کسبه‌ها می‌اندازند و می‌گویند خود کسبه‌ها این را خواسته اند!
خیلی مهم است که چه سناریویی در پس این اقدام شهرداری است! شهرداری اگر جایی را پیش بینی می کند، باید عواقب آن را نیز بپذیرد. دلایل و بهانه های شهرداری اصلا قانع کننده نبود، خصوصا اینکه اگر با رضایت کسبه مکان دیگری به عنوان مکان جدید معرفی شده چرا از ساعت پنج صبح روز جمعه چندین کامیون و ماشین پلیس درمحل پارک شده است !؟
دلایل دیگر شهرداری وجود شاکی واعتراضات مردمی بود. اگر آنقدر زود به همه ی درخواست ها و اعتراضات و خواسته های مردمی توسط مسئولان شهرداری رسیدگی می شود جای تعجب نداشت ولی این تسریع عمل ناگهانی درزمانی که عده ای در این اوضاع بد اقتصادی نان شب خود را از طریق دست فروشی و دوره گردی در کل هفته به دست می آورند شک برانگیز است!
آیا عده ای به دنبال اهداف خود نیستند؟ آیا شهرداری واقعا وضعیت اقتصادی دست فروش ها را نمی داند؟!
اما جمعه ما به عنوان شهروند به بازار انتقال داده شده به الغدیر رفتیم، کسبه بسیار ناراحت بودند وکاملا این قضیه که خودشان پیشنهاد این مکان را داده اند رد کردند حتی این طور که کسبه میگفتند به زور آنها را انتقال داده اند نکته جالب توجه اینکه همان میزان ازدحام وشلوغی ناشی از تردد خودروها آنجا هم بود وهیچ فرقی بامکان قبلی نمی کرد. بهترین مکان به عقیده خود کسبه همان پارک آزادی اما خیابان فرعی مجاور پارک بود.

البته این اقدام شهرداری نشان می‌دهد که مسئولان  اگر تصمیم بر اقدام خاصی بگیرند آن را عملی می کنند؛ مردم باید امیدوار باشند تا از این دست اقدامات عملی و سریع شهرداری در حل معضلات شهری نیز اتفاق بیافتد.

شهرداری اراک شهرداری اراک شهرداری اراک شهرداری اراک شهرداری اراک

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت