دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۲۷:۳۶

شهرداری‌ها موضوع جذب سرمایه‌گذار را با جدیت پیگیری کنند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها موضوع جذب سرمایه‌گذار را با جدیت پیگیری کنند.

نماینده مردام اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

شهرداری‌ها موضوع جذب سرمایه‌گذار را با جدیت پیگیری کنند

جذب سرمایه‌گذار

شهرداری‌ها موضوع جذب سرمایه‌گذار را با جدیت پیگیری کنند

به نقل از تسنیم، سیدمهدی مقدسی عصر امروز در جلسه شهرداران استان مرکزی با معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات اظهار داشت: امیدواریم که دولت دوازدهم استمرار این جلسات را در دستور کاری خود قرار دهد زیرا تاکید ما هم بر تداوم برگزاری این جلسات است.

وی افزود: مقوله مدیریت شهری از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است و باید یادآور شد که گرایش به شهرنشینی در سراسر دنیا افزایش یافته که به تبع آن در کشور ما نیز 75 درصد جمعیت شهرنشین هستند که آمار قابل توجهی است.

مقدسی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب تغییرات جمعیتی بسیار محسوس بوده که به این سبب نیازمند یک مقوله جدید در عرصه مدیریت شهری هستیم و بطور حتم باید نگرش جدیدی برای اداره شهرها داشته باشیم که این مسئله امری اجتناب ناپذیر است.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون عمران، فراکسیون مدیریت شهری و همه نمایندگان و فعالان دولت باید کمک کنند تا مدیریت شهری متحول شود و نگرش مدیریتی به شهرها تغییر یابد، مدیریت درآمدهای پایدار توسط شهرداران مدت زیادی است که اعلام شده و رئیس جمهور متعهد شده‌ که در دولت دوازدهم این لایحه را به مرحله نهایی برساند و البته علی‌رغم وجود مشکلات و موانع در این عرصه باید بگوییم که معضلات درآمدی به یکی از دغدغه‌های شهرداران مبدل شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس رویکرد جدیدی که امروزه در دنیا رایج است شهرداران از قدرت اختیاری بالایی برخورداراند که این اختیارات باید توام با درآمد و قابلیت اجرائی باشد، شهرداری‌ها قابلیت اجرای بسیاری از اقدامات را دارند و اینکه می‌بینیم دولت‌ها کوچک شده‌اند به این سبب بوده و امیدوارم که روزی این چسبندگی به دولت خنثی شود تا منجر به کوچک شدن دولت شود.

کوچک شدن دولت در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری پیگیری شود

مقدسی بیان کرد: اقداماتی که در دوره دولت هفتم و هشتم در زمینه کوچک شدن دولت به انجام رسیده اقدامات بسیار مطلوب و ارزنده‌ای بوده است که امیدواریم این اقدامات در دولت دوازدهم شتاب بیشتری پیدا کند و واگذاری اختیارات به شهرداری‌ها انجام شود.

وی افزود: مسئله مدیریت درآمد و هزینه از دیگر دغدغه‌های شهرداران است زیرا شهرداران منابعی را جذب کرده‌اند که اکنون در بازپرداخت آن با مشکل مواجه شده‌اند و این مسئله به این سبب روی داده که نگرش اقتصادی در آن حاکم نبوده و اکنون این مسئله باید درآموزش شوراها و شهرداران لحاظ شود.

مقدسی عنوان کرد: ما با تمام منابع موجود اعم از متنابع تخصیصی و مالیات بر ارزش افزوده نمی‌توانیم شهرها را اداره کنیم و به طور حتم و به‌ناچار باید به سمت و سوی جذب سرمایه حرکت کنیم، شهر اراک با دارا بودن بیش از 550 هزار نفر سکنه نمی‌تواند با 500 میلیارد تومان اداره شود و به این سبب باید زمینه جذب سرمایه را فراهم آوریم و شرایط به‌گونه‌ای باشد که شهرداری‌ها با مشارکت مردم اداره شوند و باید بگوییم که این منابع برای تامین انتظارات مردم کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: از فعالیت اعضای شوراهای دوره چهارم نهایت تشکر را داریم و از اعضای شورای پنجم درخواست داریم که در انتخاب شهرداران دقت داشته باشند و افراد باتجربه را از این زمینه حذف نکنند و برای اینکه حرمت شهرداران حفظ شود باید این مسئله مدیریت داشته باشد که امری کشوری است و تمامی سرمایه انسانی در این زمینه حدر می‌رود.

شهرداران به هیچ‌وجه به سمت رویه آزمون و خطا نروند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌عنوان یک کارشناس در این زمینه پیشنهاد می‌کنم که در انتخاب شهرداران به هیچ‌وجه به سمت رویه آزمون و خطا نروند زیرا در این روش فرد منتخب سعی بر کسب تجربه دارد و همین مسئله معضلاتی را به همراه می‌آورد و اگر شورای پنجم قصد دارد موفق باشد باید بکوشد تا شهردارانش را از افرادی که در گذشته شهردار بوده و یا در حوزه مدیریت شهری تجربه دارند انتخاب کند البته فردی که توسط شوراهای پنجم انتخاب شود مورد احترام و حمایت نمایندگان قرار دارد.

مقدسی افزود: بیش از 75 درصد جمعیت شهری استان مرکزی در اراک، حوزه انتخابیه بنده قرار دارد و باید بگوییم که ما حامی حوزه معاونت عمرانی و سازمان شهرداری‌ها هستیم و هر برنامه و لایحه‌ای در راستای تقویت این حوزه باشد بدون وقفه پیگیری می‌کنیم زیرا توسعه و تقویت این حوزه رضایتمندی مردم را به هرماه دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت