شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۴۶:۲۰

شهدا نماد اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی هستند

محمود زمانی قمی گفت: شهدا نماد اقتدار و امنیت هستند و هر قطره از خون شهدا رمز عزت، سربلندی، اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار مرکزی:

شهدا نماد اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی هستند

شهدا نماد اقتدار و امنیت

شهدا نماد اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی هستند

به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی شامگاه جمعه در دیدار با خانواده شهدای محمود و قاسم محمدی در روستای راونج دلیجان، افزود: شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس از جان و مال خود گذشتند تا ایران اسلامی سربلندی باشد و آرامش را برای تک تک این ملت در هر کجای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.
وی ادامه داد: عزت جمهوری اسلامی به عنوان اسوه و الگوی دینی در تمام نقاط جهان به برکت خون شهدای همیشه جاوید است و باید رهروی راستین راه این عزیزان باشیم.
استاندار استان مرکزی اظهارکرد: شهدا به تمام آزادمردان جهان درس آزادگی را آموختند و آحاد جامعه باید با تداوم راه و آرمان های انقلاب اسلامی دین خود را به شهدا ادا کنند.
زمانی قمی بیان کرد:‌ شهدا افتخار بزرگ جامعه اسلامی محسوب می شوند و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی آرمان بزرگ شهدای والامقام است.
قاسم و محمود محمدی دو برادر شهید هستند که به ترتیب در سال 1333 و 1330 در روستای راونج دلیجان متولد شدند و در سال 59 در دزفول و آبادان به شهادت رسیدند.

***استاندار مرکزی بر رفع مشکلات زیست محیطی در راونج دلیجان تاکید کرد
استاندار مرکزی با بازدید از معدن سوژمیران در روستا ی راونج دلیجان با حل مسائل و مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت این معدن تاکید کرد.
محمود زمانی قمی افزود: به منظور پیگیری مشکلات زیست محیطی روستای راونج به زودی کارگروهی در استان و با حضور مسئولان مرتبط تشکیل می شود تا مسائل و مشکلات زیست محیطی این روستا به صورت کارشناسی مطرح و گره گشایی شود.
فرماندار دلیجان در ارتباط با مشکلات زیست محیطی روستای راونج ،گفت: پساب بند (سد) خاکی فاضلاب و پسماند های صنعتی معدن سوژمیران راونج (تولید کننده کنستانتره سرب ) به دلایل نامعلومی اواخرسال گذشته تخریب شد.
محمد کردی افزود: پس از آم، پساب و فاضلاب سمی حاصل از شستشوی خاکه های حاوی سرب وارد فضای محیط این روستا می شود.
وی بیان کرد: موادپخش شده ناشی از تخریب این سد سمی و حامل اسیدهای مختلفی است که به منظور جداسازی کنستانتره سرب افزوده می شود و بیماری زا است و پس از فرو رفتن در زمین و خشک شدن مواد جامد بر روی زمین توسط باد به صورت گرد و خاک به اطراف پخش می شود و آسیب های زیست محیطی شدیدی به اطراف خود وارد می کند.
کردی گفت: بر اثر تخریب و شکست دیواره سد باطله معدن سرب سوژمیران راونج از توابع دلیجان، حجم زیادی از لجن های موجود در این سد وارد اراضی مجاور این روستا می شود.
معدن و کارخانه سرب و روی راونج در30 کیلومتری شمال شرق شهرستان دلیجان و در استان مرکزی قرار دارد و این معدن از ذخایر قابل توجه سرب در ایران می‌باشد که با وجود حجم کم ذخیره به علت عیار بالای سرب و نیز وجود نقره از اهمیت خاصی برخوردار است.
عملیات اکتشافی، طراحی، نصب و راه اندازی کارخانه تغلیظ کانسار راونج در سال های قبل از انقلاب توسط شرکت‌ بلژیکی انجام شد و شرکت سوژمیران به عنوان زیر مجموعه شرکت بلژیکی در این معدن فعال بود.
بعد از انقلاب، بنیاد شهید اداره معدن و کارخانه را بر عهده گرفت که پس از مدتی این بنیاد تصمیم به واگذاری شرکت به بخش خصوصی کرد و در نهایت شرکت سوژمیران تصمیم به خریداری دوباره معدن و کارخانه کرد.
این واحد صنعتی در حال حاضر کارخانه با ظرفیت 270 تن کنسانتره سرب و روی در روز فعالیت است .

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت