شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۲۷:۱۵

شهدای قرآنی ، افتخار مضاعف استان مرکزی در دفاع مقدس

استان مرکزی در طول ۸ سال دفاع مقدس قریب به ۶هزار و ۵۰۰ شهید به اسلام تقدیم کرد که از این میان تعدادی شهدای قرآنی هستند تا افتخار مضاعفی باشد برای استان.

شهدای قرآنی ، افتخار مضاعف استان مرکزی در دفاع مقدس

شهدای قرآنی ، افتخار مضاعف استان مرکزی در دفاع مقدس

شهادت و شهدای قرآنی از واژه‌های برتر فرهنگ اسلامی و مفاهیم مقدس الهی است. به کوچه پس کوچه‌های هر محله که نگاه می‌کنیم ردپای عاشقی را می‌بینیم که رفتن را به ماندن ترجیح داد.
همان‌هایی که مادران و همسرانشان با قرائت سوره «اخلاص» و پاشیدن آب، فرزندانشان را به امید بازگشت بدرقه کردند و البته که هرگز بازنگشتند.
همان‌هایی که امام راحل درباره‌شان فرمودند:«رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید».
اما این شربت وقتی شیرین‌تر می شود که شهید بهره‌ای از قرآن نیز داشته باشد، شهدای قرآنی فقط یک وصف نیست جمع شهادت و قرآنی بودن، عنایتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، استان مرکزی در طول ۸ سال دفاع مقدس قریب به ۶هزار و ۵۰۰ شهید را به اسلام تقدیم کرد که از این تعداد ۱۶ شهید قرآنی هستند و سند افتخاری مضاعف برای استان به ثبت رساندند.
 به بهانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که نام شهادت رنگ و بوی تازه‌ای می‌گیرد نگاهی به برخی از اسامی شهدای قرآنی استان مرکزی می‌اندازیم:
شهیدان مجید بخشنده، مجید رحیمی، محمدکاظم ویسمه‌ای، سیدعباس سجادی، سالار پارسا، ابوالقاسم زینعلی، محمد حسنی و علی اکبر گاوخانه از قاریان اراکی بودند که به شهادت رسیدند، سیداحمد میرصادقی شهیدی است که علاوه بر قرائت، مربی قرآنی هم بوده است.
علاوه بر اراک، خمین نیز دارای شهدای قرآنی است؛ علی ترابی، عباس مجیدی، علی اصغر حسینی شهدای قاری این شهرستان هستند.
منبع: ایکنا
انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت