سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۱۰:۵۷

شهادت سردار سلیمانی و هم رزمانش نقطه عطفی در وحدت اسلامی است

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: شهادت سردار سلیمانی و هم رزمانش منشأ حرکت جهانی، بیداری اسلامی و نقطه عطفی در وحدت اسلامی است.

عضو هیات علمی موسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره):

شهادت سردار سلیمانی و هم رزمانش نقطه عطفی در وحدت اسلامی است

حجت الاسلام احمد حسین شریفی عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد شهید سردار سلیمانی و شهدای ترور در محل امامزاده عبدالله و آمنه خاتون در اراک، اظهار داشت: این حادثه عظیم قلب میلیون‌ها انسان پاک باخته را به درد آورده و میلیون‌ها قطره اشک را از دیدگان انسان‌ها جاری ساخت.

وی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی یک مجاهد به تمام معنا بود و از نظر حیات شخصی و زیست اجتماعی یک انسان نمونه بود.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: این شهید والامقام بی وقفه در راه خدا می‌کوشید و خود را وقف جهاد در راه حق، خدا، اسلام، ملت و امت کرد.

حجت الاسلام شریفی گفت: با توجه به وصیت شهید سرافراز اسلام سردار سلیمانی که می‌خواست روی سنگ مزارش هیچ عنوانی جز سرباز قاسم سلیمانی نوشته نشود می‌توان گفت به معنای دقیق کلمه سرباز ولایت بود و همگان را به پیروی از رهبر معظم انقلاب و فرمایشات مدبرانه ایشان توصیه می‌کرد. از تمام افراد داغدارتر نسبت به این فاجعه دردناک مقام معظم رهبری هستند به طوری که در اقامه نماز بر پیکر شهید سلیمانی غم و ناراحتی ایشان مشاهده شد.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی همواره سرباز اسلام بوده، بیان داشت: این شهید عزیز با تمام وجود و قدرت هر زمان که اسلام نیاز به کمک داشت، حضور پیدا می‌کرد. کسی که با مدیریت و فرماندهی نیروهای مدافع حرم را تجمیع و بر علیه دشمن اقدام کرد، شهید سلیمانی بود.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: این شهید بزرگوار سرباز اهل بیت (ع) بود و از حریم و حرم اهل بیت (ع)، عزت و شرف شیعه دفاع می‌کرد و اجازه نمی‌داد حرامیان به حرم حضرت زینب (س) تجاوز کنند. هنگامی که برخی سیاستمداران در داخل و عده‌ای که عمق مساله را درک نمی‌کردند و در خیابان‌ها شعار می‌دادند که چرا به لبنان کمک می‌کنند؟ این شهید گرانقدر هزاران نفر را برای ارزش‌های شیعی و اسلامی تربیت کرد تا از اسلام دفاع کنند.

حجت الاسلام شریفی گفت: این شهید بزرگوار از سال ۷۶ به بعد عمر خود را وقف امنیت و تعمیق عمق استراتژیک جمهوری اسلامی کرد. شهید سلیمانی از زمان عهده دار شدن فرماندهی نیروی قدس سپاه متفکرانه حضور پیدا کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: خداوند شهادت سردار سلیمانی را منشأ حرکت جهانی، بیداری اسلامی و نقطه عطفی در وحدت اسلامی قرار داد یعنی یک مرگ پر برکت نصیب این مرد شد. مزار این شهید تا روز قیامت منشأ حرکت خواهد بود و این همان اخلاص و فروتنی به تمام معنا است یعنی هیچ چیزی برای خود طلب نکرد.

حجت الاسلام شریفی گفت: بنا به نظر کارشناسان غرب تا روز گذشته ۹۰ میلیون نفر در مراسم عزاداری شهادت شهید سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش و همچنین ۲۵ میلیون نفر در مراسم تشییع این شهیدان حضور پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قلب امام زمان (عج) از شهادت شهید سلیمانی سوگوار است و کسی مانند شهید سردار سلیمانی را نمی‌توان یافت که به اهل بیت (ع) خدمت کرده باشد. چه کسی جز او راه را برای ۲۰ میلیون نفر زایر در سال که به عشق امام حسین (ع) برای زیارت اربعین رهسپار می‌شوند، باز گشود و تمامی این موارد از برکات این مرد بزرگ است چرا که او دل‌های عاشق، اراده و نیروهای مستحکم که در پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق پراکنده بودند را مدیریت کرد. کسی که توانست استراتژی رهبری را به تاکتیک تبدیل کند و عمق استراتژی جمهوری اسلامی را تداوم بخشد، شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب، دشمنان با توجه به برداشت نسبت به انقلاب اسلامی و احساس خطری که نسبت به حرکات شکل گرفته داشتند و انقلاب اسلامی را به تعبیر برخی از رؤسای جمهور اسبق آمریکا و استراتژیست‌های دنیا خطرناک‌ترین دشمن مشترک در طول تمدن غرب دانستند که می‌توان گفت این سخن درست است.

حجت الاسلام شریفی اظهار کرد: دشمن در طول ۸ سال جنگ نظامی با مشارکت علنی ۳۶ کشور دنیا علیه ایران بپا خواست اما موفق نشد. سپس وارد جنگ نیمه سخت شد که در انقلاب‌های مخملی قابل مشاهده بود. سال ۲۰۰۹ انقلاب مخملی را در ایران اجرایی کردند و باز هم موفق نشدند و پس از آن استراتژی و راهبردهای دیگر را به منظور ضربه زدن به جمهوری اسلامی به کار بستند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین استراژی های دشمن برای جهان اسلام تجزیه مناطق حساس مانند لیبی، عمان، لبنان، ایران، یمن، سوریه، ترکیه، افغانستان، سودان و… است که در این راستا میلیاردها دلار هزینه کردند و در سوریه، لبنان، عراق و یمن به انجام این کار موفق نشدند و تنها کسی که تمام نقشه‌های آن را برهم زد، شهید سردار سلیمانی با استفاده از استراتژی جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام شریفی بیان داشت: استراتژی دیگر دشمن تفرقه بین سنی و شیعه و همچنین ایجاد نفرت بین این دو نسبت به یکدیگر بوده است. شهید سردار سلیمانی و شهید سردار ابومهدی المهندس تا ابد اتحاد دو ملت ایران و عراق و اتحاد شیعه و سنی را اتثبیت کردند.

وی تصریح کرد: در حوزه ایجابی مهم‌ترین استراتژی شهید سلیمانی تبدیل تهدیدهای دشمنان به فرصت بود که مهم‌ترین استراتژی شیعه به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: با شهادت شهید سلیمانی، خون وی به بزرگ‌ترین فرصت تاریخی تشیع تبدیل خواهد شد و مابقی ثمرات آن را نیز شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام شریفی بیان کرد: باید جهاد و مجاهدت را سرلوحه کارمان قرار دهیم و به انواع مفهوم جهاد که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره داشتند، توجه کنیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت