دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۲۳:۳۷

شناسنامه مناطق پرخطر استان مرکزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تدوین می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: شناسنامه امکانات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی مناطق پرخطر در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی منسجم و کاهش آسیب‌ها تدوین می‌شود.

معاون سیاسی استاندار مرکزی:

شناسنامه مناطق پرخطر استان مرکزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تدوین می‌شود

آسیب‌های اجتماعی

شناسنامه مناطق پرخطر استان مرکزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تدوین می‌شود

فتح‌‌‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی درراستای استفاده بهینه از توانمندی‌ها، امکانات و نیرو‌های انسانی، مشارکت‌های مردمی در امور اجتماعی و شهر‌وندی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ضروری است.

وی افزود: ارائه خدمات شهری و رفاهی مناسب در مناطق حاشیه‌نشین شهرها برای توانمندی این مناطق درراستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به وجود مراکز درمان‌مدار در استان مرکزی در رابطه با توزیع مکانی، از لحاظ مناطق آسیب‌خیز و مجوز فعالیت آنها به تناسب این مناطق و همچنین بررسی و نظارت بر خدمات‌دهی بانک جامعی تدوین می‌شود.

حقیقی بیان کرد: مسئولان ذی‌ربط با بررسی میدانی از مراکز درمان‌مدار وکاهش آسیب‌ها و مراکز درمانی، بهداشتی در مناطق پرخطر ارزیابی لازم و نیز تحلیل عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد درراستای بهبود عملکرد در حوزه پیشگیری از آسیب مواد مخدر را داشته باشند. ‌

وی ادامه داد: شناسنامه امکانات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی مناطق پرخطر در حوزه آسیب‌های اجتماعی  برای برنامه‌ریزی منسجم و کاهش آسیب‌ها تدوین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یکی از پنج آسیب مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در این زمینه، آموزش نقش کلیدی و غیرقابل انکاری در برنامه‌های کاهش تقاضا و پیشگیری اولیه از گرایش به سمت اعتیاد دارد که در این زمینه باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شود.

حقیقی اضافه کرد: باید روش‌های نوین و خلاقانه‌ای برای کاهش اعتیاد در کمیته فرهنگی و پیشگیری پیشنهاد شود، زیرا توفیق در مبارزه با مواد مخدر تا اندازه زیادی مربوط به فعالیت این کمیته است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت