دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۱۶:۲۵

شعار سال محقق نشد/سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه در تحقق شعار سال که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده بود، علیرغم تمامی تلاش‌هایی که دولت و مجلس داشت نتوانستیم گام‌های بلندی در موفقیت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شعار سال محقق نشد/سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه

شعار سال

شعار سال محقق نشد/سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه

به نقل از دیار آفتاب، علی‌اکبر کریمی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته است، گفت: اینکه بخواهیم این دستاوردها را کمرنگ جلوه دهیم و مردم را به لبه پرتگاه و ناامیدی بکشانیم توطئه و دسیسه‌ دشمنان است تا مانع پیشرفت و رشد انقلاب اسلامی شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای کمی در طول این ۴۰ سال نداشته است اما کاستی‌ها و راه نرفته بسیاری هم پیش روی ملت و کشور قرار دارد.

سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تبعیض و فقر موجود در کشور را ناشی از سوء مدیریت‌ها دانست و گفت: فقر و تبعیض بخاطر سوء مدیریت‌هاست چراکه مجموعه مدیریت کشور می‌تواند شرایط را در کشور رقم بزند و مردم هم در کنار مسئولان وظیفه دارند تا در این تلاش همراهی و همکاری کنند و شرایط بهتری را برای کشور رقم بزنند.

کریمی یکی دیگر از دلایل موجود در ایجاد فقر و تبعیض در جامعه را مخالفت‌ها، کارشکنی‌ها و تلاش‌های بیرونی علیه کشور دانست و گفت: دشمنان نظام اسلامی به هیچ وجه راضی به پیشرفت کشور نیستند و هر اقدامی را برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کنند.

دشمن به دنبال ترویج فضای یأس و ناامیدی در جامعه است/شعار سال محقق نشد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ایجاد یأس و ناامیدی را راهکار دشمن برای تضعیف نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا با تحریم و فشار سد راه پیشرفت و رشد انقلاب اسلامی شوند و در این مسیر بزرگی و اقتدار ملت را نشانه گرفته‌اند. بایستی با تمام توان ضمن دشمن‌شناسی باقدرت در مقابل این دشمنی‌ها بایستیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز در جبهه اقتصادی با تمام توان در مقابل نظام اسلامی ایستاده است، گفت: راه برون‌رفت از این مشکلات اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است. متأسفانه در تحقق شعار سال که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده بود، علیرغم تمامی تلاش‌هایی که دولت و مجلس داشت نتوانستیم گام‌های بلندی در موفقیت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم.

ترجیح منافع فردی و قومی بر منافع ملی بزرگترین خیانت به ملت و نظام است

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ترجیح منافع قومی و فردی به منافع ملی را بزرگ‌ترین خیانت نسبت به کشور و ملت دانست و تصریح کرد: نفاق یکی از مشکلات جامعه امروز است، کسانی که به مبانی دینی و انقلابی باور ندارند بیش از دین‌مداران شعار می‌دهند و ژست انقلابی می‌گیرند، شعار عدالت سر می‌دهند ولی به انواع تبعیض‌ها و مفاسد اقتصادی و سیاسی آلوده هستند.

پیروزی بر داعش، عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران

کریمی به دستاوردهای کشور در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه بین‌المللی کشور دستاوردهای بسیار چشمگیری داشت و  به اذعان تمامی صاحب‌نظران دنیا با شکست داعش در عراق و سوریه بزرگ‌ترین پیروز جنگ‌های چندساله در منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یادآور شد: اگرچه سیطره حکومت داعش در عراق و سوریه پایان یافت ولی نباید فراموش کرد که تفکر داعش هنوز باقی است.

عدم همپایی اقتصاد با سیاست یکی از چالش‌های مهم کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: بایستی بتوانیم از پیروزی‌ها و اقتدارهای کسب شده در عرصه بین‌المللی در عرصه اقتصادی نیز استفاده کنیم ولی متأسفانه پا به‌پای دستاوردهای سیاسی و نظامی در منطقه نتوانسته‌ایم در حوزه اقتصاد در این بخش دستاوردی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بازار منطقه امروز به دست کسانی افتاده که خود آتش بیار معرکه و مسبب تمام ناامنی‌های موجود بوده‌اند، گفت: بازار عراق فرصتی برای توسعه صادرات و صنایع کشور است که این ظرفیت باید مورد توجه قرار گرفته و سهم ایران از این بازار افزایش یابد.

مشکل مالکیتی و مدیریتی «هپکو» همچنان پابرجاست

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی به تشریح وقایع رخ‌داده در استان مرکزی پرداخت و گفت: برای رفع مشکلات صنایع استان مسئولان تلاش‌های بسیاری کردند که موفق شدند بخشی از مشکلات را رفع ولی برخی دیگر به قوت خود باقی است. در صحنه مدیریت و اصلاح و بهبود شرایط صنعت و فضای کارگری در استان مشکلاتی داریم که نمونه آن‌ شرکت «هپکو» بوده که نه مشکل مالکیتی و نه مشکل مدیریتی آن رفع نشده است ولی در شرکت «آذرآب» با تلاش‌های انجام شده رونق به این شرکت بازگشت و کارگران این شرکت تنها یک ماه معوقه دارند.

وی به دغدغه‌های موجود درباره خصوصی‌سازی ایرالکو و پالایشگاه اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی یکی از ضرورت‌های غیرقابل‌انکار برای رشد و بالندگی کشور است ولی بایستی روند اجرایی خصوصی‌سازی باکار کارشناسی صورت بگیرد تا شرکت‌ها با مشکل مواجه نشوند.

تسریع در اجرای طرح مجموعه شهری اراک ضروری است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در خصوص اجرای طرح ۵۵ متری اراک هم گفت: اجرای این طرح سال‌هاست که با تأخیر همراه شده است، تعیین تکلیف طرح ۵۵ متری اراک باید در قالب طرح جامع شهر اراک انجام شود؛ درحالی‌که این طرح از حدود ۲ سال گذشته پشت در شورای توسعه برنامه‌ریزی باقی‌مانده است.

کریمی گفت: طرح جامع کلان‌شهر اراک باید در شورای توسعه برنامه‌ریزی تعیین تکلیف و سپس به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده شود؛ مسئولان استانی و شهرستانی بایستی با تعیین تکلیف این طرح، زمینه آسایش و آرامش مردم را فراهم کنند.

وی وظیفه رسانه‌ها را آگاهی بخشی به افکار عمومی و نقد و تحلیل گفته‌ها و عملکرد مسئولان دانست و گفت: رسانه و اصحاب رسانه چشم و گوش جامعه هستند که می‌بایست عملکرد مسئولان را به نقد بکشند و نسبت به آنچه در صحنه عمل در اداره امور کشور رخ می‌دهد قدرت تحلیل داشته باشند.

کریمی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به نمایندگی از مردم بایستی نقش نظارتی بر عملکرد مسئولان را داشته باشند ولی متأسفانه رسانه‌های کشور در این بخش عملکرد مطلوبی ندارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت