جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۱۳:۲۱

شریعتمداری: سرمایه خارجی در حوزه صنایع کوچک و متوسط یک میلیارد دلار افزایش یافت‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه خارجی در حوزه صنایع کوچک و متوسط یک میلیارد دلار افزایش یافت‌.

شریعتمداری: سرمایه خارجی در حوزه صنایع کوچک و متوسط یک میلیارد دلار افزایش یافت‌

سرمایه خارجی در حوزه صنایع کوچک و متوسط

شریعتمداری: سرمایه خارجی در حوزه صنایع کوچک و متوسط یک میلیارد دلار افزایش یافت‌

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،محمد شریعتمداری امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که وجود دارد بیش از 4 هزار و 600 واحد صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت در استان مرکزی به اتمام رسیده و پیش‌بینی می شود تا پایان سال به 6 هزار واحد هم برسد.

وی افزود: تعدادی از واحدهای صنعتی در کشور با کمتر از 50 درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند که تلاش برای ارتقای وضعیت آنها در دستور کار است و با این وجود افق روشنی برای آنها دیده می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه صنعت،  وضعیت مطلوب و امید بخش است و بیشتر این سرمایه گذاری‌ها در حوزه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط جذب شده است.

شریعتمداری بیان کرد: در دوره فعالیت وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم، ٧.٢ میلیارد دلار سرمایه خارجی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در کشور جذب شده که از ابتدای کار دولت فعلی تاکنون، بیش از یک میلیارد دلار به این مبلغ افزوده شده است.

وی ادامه داد: تمامی طرح‌های جذب شده در دست اجرا هستند و تنها دو مورد از آنها لغو شده، خوشبختانه بخش‌های صنایع و معادن کشور از ظرفیت مطلوبی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت‌ها بهره مند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حوزه اکتشافات هوا و زمینی کشور نیازمند نوسازی امکانات هستیم که به اهمین منظور درنظر داریم هواپیماهای ژئوفیزیک را تقویت کنیم و در این زمینه از تکنولوژی و ظرفیت سازمان زمین‌شناسی کشور نیز بهره بگیریم.

شریعتمداری اضافه کرد: خوشبختانه کارشناسان توانمندی در عرصه اکتشافات در کشور فعالیت دارند که باید با استفاده از دانش آنها سطح اکتشافات را ارتقا دهیم و به‌دنبال این اقدامات در چند ماه آینده گزارشی در رابطه با وضعیت کشف معادن ارائه می‌کنیم.

وی افزود: درنظر داریم اقدامات مطلوبی در عرصه صنعت و معدن به انجام برسانیم و با داشتن مدیریتی جدی می‌توانیم این مهم را تحقق بخشیم، اما متاسفانه مدیریت چند دسته‌ای در جامعه ما حاکم شده و همین مساله از رفع موانع و مشکلات برخی واحدهای صنعتی و معدنی ممانعت می‌کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت