شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۰۴:۲۷

شرکت‌های کوچک و متوسط راهی برای دور زدن تحریم‌ها

رئیس کمیسیون فناوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان استان مرکزی گفت: شرکت‌های کوچک و متوسط با توجه به گردش مالی پایینی که دارند از آسیب تحریم‌ها نسبتاً در امان هستند.

رئیس کمیسیون فناوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان استان مرکزی:

شرکت‌های کوچک و متوسط راهی برای دور زدن تحریم‌ها

عباس صالحی رئیس کمیسیون فناوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک روز دوشنبه در جلسه کمسیون فناوری‌های پیشرفته با محوریت صادرات گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که کشور با آن درگیر است بحث صادرات و مشکلات ایجادشده از طرف تحریم‌ها در این حوزه است.

صالحی افزود: می‌طلبد برای حل این مشکلات تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود و شیوه‌ها و تاکتیک‌های ویژه‌ای پیاده‌سازی شود تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی ضمن تأکید بر اینکه شرکت‌های تولیدی و خدماتی در حال حاضر به‌تنهایی نمی‌توانند وارد عرصه صادرات شوند عنوان کرد: شرایط موجود ایجاب می‌کند که موارد مرتبط با صادرات را به افراد و شرکت‌های توانمند که به‌صورت تخصصی در حال فعالیت در این بخش هستند واگذار کنیم و باید به‌صورت یک زنجیره تمام قدرت‌ها را به هم پیوند دهیم.

رئیس کمیسیون فناوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان استان مرکزی قدرت حضور در عرصه جهانی، برندینگ، حفظ کیفیت و کسب استاندارد را از توانمندی‌های لازم برای شرکت در بحث صادرات دانست و اظهار کرد: در کشور در حال حاضر علاوه بر این اولویت‌ها، یک اولویت مازاد به‌عنوان دور زدن تحریم‌ها و شیوه حضور در عرصه بین‌الملل داریم.

وی طراحی بسته‌های حمایتی و برقراری ارتباط اروپا را امیدوارکننده برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر و در این شرایط شرکت‌های بزرگ اروپایی برای ارتباط، به دلیل نظارت سیستم‌های آمریکایی بر آن‌ها دچار مشکل می‌شوند و این باعث می‌شود که عملاً تحریم‌ها روی این بخش اثر مستقیم بگذارد اما تفکر ایران و اروپا این است که جایگزین این قضیه از شرکت‌های SME (شرکت‌های کوچک و متوسط) استفاده کند.

صالحی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها با توجه به گردش مالی پایینی که دارند از آسیب تحریم‌ها نسبتاً در امان هستند و شیوه‌هایی را مدت‌های مدیدی است که طرفین در این حوزه در حال طراحی‌اند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت