دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۳۵:۵۹

شرایط مشارکت بخش خصوصی در طرح ملی مسکن استان مرکزی اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: امکان مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و بهره‌مندی از امتیازات و تسهیلات ویژه در استان مرکزی فراهم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت:

شرایط مشارکت بخش خصوصی در طرح ملی مسکن استان مرکزی اعلام شد

«احمد مرزبان» روز سه‌شنبه افزود: برای ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی مالک که دارای زمین در محدوده شهرها، واحدهای مسکونی نیمه تمام و واحدهای مسکونی تکمیل شده آماده فروش هستند دعوت می‍‌شود تا در اجرای طرح اقدام ملی مسکن همکاری و مشارکت کنند.
وی توضیح داد: این دسته از سرمایه‌گذاران می‌توانند از مشوق‌های تعیین شده در این خصوص از جمله اعطای تسهیلات ساخت بدون سپرده یا تسهیلات خرید مسکن، معرفی متقاضی خریدِ واحد مسکونی و تامین هزینه ساخت در طول اجرا توسط متقاضیان، امکان پیش فروش و در صورت امکان تغییر کاربری اراضی استفاده کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: مالکان اراضی با کاربری مسکونی به ‌صورت ملکی یا اوقافی بخش خصوصی که ممکن است خود دارا یا بدون مسکن باشند، می‌توانند اراضی تحت تملک خود را برای استفاده در طرح اقدام ملی مسکن به اشتراک بگذارند.
مربان افزود: وام بانکی با میانگین هر واحد یک میلیارد ریال با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و بدون نیاز به سپرده‌گذاری به واحدهای احداثی دارای متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تعلق خواهد گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: متقاضی واجد شرایط که از تمکن مالی لازم برای تامین سهم آورده برخوردار است به مالک برای پیش‌خرید واحدهای احداثی معرفی خواهد شد.
مربان افزود: بخشی از هزینه ساخت طرح در طول دوره ساخت توسط متقاضیان و بخش دیگر از طریق تسهیلات بانکی تامین خواهد شد و سهم مالک در تامین هزینه ساخت حداقلی خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: چنانچه مالک زمین، خود فاقد مسکن ملکی باشد یکی از واحدهای احداثی طرح متعلق به او خواهد بود.
به گفته مرزبان چنانچه مالک زمین دارای فرزند بالای ۱۸ سال فاقد مسکن باشد، در صورت تمایل می‌تواند به تعداد فرزندان بالای ۱۸ سال از واحدهای احداثی برای فرزندان واجد شرایط خود نیز استفاده کند.
وی توضیح داد: چنانچه طرح مورد نظر در قالب انبوه‌سازی اجرا شود به مالک زمین اجازه داده می‌شود، یک سوم از واحدهای ساخته شده را بنا به تشخیص خود به افرادی که تمایل دارد و با قیمت مورد نظر خود (عرف بازار) بفروشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: مالکان واحدهای نیمه تمام بخش خصوصی در صورت تمایل می‌توانند واحدهای مورد نظر را برای استفاده در طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند.
مرزبان افزود: طرح ساختمانی توسط دستگاه متولی اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شبکه بانکی برای گرفتن تسهیلات ساخت معرفی خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در صورت وجود اراضی مناسب در شهر محل معرفی طرح یا سایر شهرها در استان، امکان تهاتر طرح با اراضی دستگاه متولی طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: دستگاه متولی اجرای طرح اقدام ملی مسکن طرح را به معاونت مسکن معرفی تا در خصوص معرفی متقاضی از سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی یا از ارگان‌ها و دستگاه‌های طرف تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه معرفی اقدام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: مالکان واحدهای تکمیل شده و فاقد متقاضی بخش خصوصی در صورت تمایل می‌توانند واحدهای خود را برای استفاده در طرح اقدام ملی مسکن به دستگاه‌های متولی ارائه کنند.
۲۳ هزار و ۱۹۳ نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن ( اسفند و آذرماه سال گذشته) در این استان متقاضی بودند و ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت