دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۷:۵۳

شتاب توسعه و اشتغالزایی در استان مرکزی در سال 96

استاندار مرکزی گفت: حرکت قطار توسعه واشتغالزایی در استان مرکزی در سال 96 مبتنی بر چهار محور سرمایه گذاری جدید، رسیدگی به واحدهای غیر فعال، اشتغال خرد، وطرح رونق تولید شتاب مضاعفی می گیرد.

استاندار مرکزی:

شتاب توسعه و اشتغالزایی در استان مرکزی در سال 96

مرکز طب تسکین سرپایی

شتاب توسعه و اشتغالزایی در استان مرکزی در سال 96

محمود زمانی قمی روز جمعه در سفر به شهرستان زرندیه و شرکت در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی زرندیه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به آغاز طرح رونق تولید در دولت تدبیر و امید سیاست گذاری های کلان بخش توسعه اقتصادی در این استان با سرعت عمل بیشتری پیگیری می شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: در سال گذشته 16هزار میلیارد تومان برای رونق تولید اختصاص داده شد که امسال این مبلغ به 30هزار میلیارد تومان رسیده که باید انتظار راه اندازی شمار بیشتری از واحد های نیمه فعال و راکد را متصور بود.
زمانی قمی تصریح کرد: تا چند روز اخیر ثبت نام واحد های نیمه فعال و راکد جهت دریافت تسهیلات در استان مرکزی 160 واحد اعلام شده که سازمان صنعت و معدن استان پیگیر تحقق این فرآیند است.
استاندار مرکزی افزود :استان مرکزی نیز برای واحد های نیمه فعال و با پیشرفت 60 درصدی، تسهیلاتی درنظر گرفته است و این تسهیلات در حوزه اشتغال خرد و تثبیت روند تولید واحدهای متقاضی پرداخت می شود.
استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی از بهمن سال 95 با تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی در تعدادی از روستاهای استان و ادامه این فرآیند درسال 96 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال روستایی برنامه ریزی کرده است .
وی اضافه کرد: اداره کل روستایی حوزه معاونت عمرانی با شناسایی استعداد های بیش از 300 روستا که امکان اشتغالزایی در بخش های مختلف را دارند، آغاز کرده است.
نماینده عالی دولت دراستان مرکزی گفت: با توجه به پیشنهاد دولت از مجلس و تاکید مقام معظم رهبری، برداشت یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در سال 96 از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که طبیعتا بخشی از آن با توجه به پیشرو بودن استان مرکزی در بحث اقتصاد مقاومتی، در این استان به کار گرفته می شود.
در ادامه سفر بازدید با بازدید از شرکت کابل سینا در شهرک صنعتی مامونیه، مشکلات زیر ساختی ازقبیل برق، گاز، تلفن ،راه ،آب این واحد تولیدی و چندین واحد تولیدی دیگر بررسی شد.
کابل سینا در زمینی به مساحت 15هکتار و اشتغال زایی 350 نفر به صورت مستقیم و 2000 نفر به صورت غیر مستقیم در تولید کابل های فشار قوی، ساده و گرانل فعالیت می کند.
شهرستان زرندیه به مرکز شهر مامونیه با جمیعت 64 هزار نفر به عنوان قطب صنعتی وکشاورزی استان مرکزی دارای 400 واحد صنعتی کوچک وبزرگ است.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت