یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۴۰:۴۴

حمل بیش از چهار میلیون تن بار با ناوگان حمل و نقل استان

اراک – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: چهار میلیون و ۷۷۲ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون با مشارکت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان به نقاط مختلف کشور حمل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی

حمل بیش از چهار میلیون تن بار با ناوگان حمل و نقل استان

به گزارش پیک راستان به نقل از ایرنا «مهرداد جهانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و ۸۵ صدم درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: این کالاها توسط ۱۳۴ شرکت حمل و نقل فعال در استان مرکزی به نقاط مختلف کشور جابه جا شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یاد آور شد: چهار میلیون و ۶۳۶ هزار تن بار در سه ماهه نخست سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده‌ است.

جهانی خاطر نشان کرد: ۱۲ درصد بارهای حمل شده در این مدت به صورت درون استانی و ۸۸ درصد آن برون استانی بوده‌ است.

وی ادامه داد: استان‌ تهران با ۱۶ و چهار دهم درصد، اصفهان با ۱۲ و هشت دهم درصد و خوزستان با ۱۱ و ۸۶ صدم درصد مقاصد اصلی بارهای حمل شده استان مرکزی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: شهرهای اراک، ساوه و دلیجان بیشترین میزان بار جابه شده در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

جهانی افزود: اراک با یک میلیون و ۴۴۸ هزار تن، حدود ۳۱ و پنج دهم درصد از مجموع بار حمل شده از مقصد استان مرکزی به سایر نقاط کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

وی اظهار داشت: کالاهای معدنی با حدود یک میلیون و ۸۷۸ هزار تن و کالاهای شیمیایی با یک میلیون و ۳۶۴ هزار تن به ترتیب ۴۰ و ۲۹ درصد از مجموع بار حمل شده از مبدا استان مرکزی در این مدت را تشکیل می‌دهند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

انتهای پیام/mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت