شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۴۶:۵۹

سیر ابتلا به کرونا در استان مرکزی ثابت‌شده است

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه سیر ابتلا به بیماری کرونا در استان مرکزی ثابت‌شده است، گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ یک از پرسنل درمانی استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست نداده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

سیر ابتلا به کرونا در استان مرکزی ثابت‌شده است

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک امروز در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به کمبود دستکش در استان، گفت: کمبود دستکش سراسری است و تنها مختص استان مرکزی نیست.

جمالیان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان از سهمیه یک میلیون دستکش که در اختیار داشت برای توزیع بین داروخانه ها در استان در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مصرف دستکش به اندازه ماسک ضروری نیست بیان کرد: اگر کسی مسائل بهداشتی را رعایت کند نبود دستکش مشکل خاصی برای فرد بوجود نمی آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص اعلام نشده آمار مبتلایان به کرونا در برخی از روزها در استان گفت: به دلیل اینکه آزمایش تشخیص کرونا در حال تعمیر و بازسازی بود نتوانستیم نتایج آزمایش تشخیص کرونا را اعلام کنیم از امروز آمار استانی را اعلام خواهیم کرد.

جمالیان با اشاره به اینکه سیر ابتلا به بیماری کرونا در استان ثابت شده است، گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ یک از پرسنل درمانی استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست نداده اند.

 وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ مادر باردار غربالگری کرونا می شوند، افزود: هیچ مادر بارداری در استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست نداده اند.

رئیس شبکه بهداشت استان مرکزی:

فاصله‌گذاری هوشمند نیازمند نظارت جدی است

نظری، رئیس شبکه بهداشت استان مرکزی در خصوص نحوه بازگشایی صنوف در استان گفت: بر اساس دستورالعمل جلسات پدافند زیستی استان بازگشایی برخی از صنوف از دو هفته پیش با رعایت مسائل بهداشتی و ثبت در سامانه و دریافت کد رهگیری آغاز شده است.

نظری با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از تجمعات و عدم فاصله گذاری هوشمند در شهر اراک وجود دارد اظهار کرد: در بازرسی ها صورت گرفته در زمینه فاصله گذاری اجتماعی اقدامات ضربتی از سوی نماینده اداره بهداشت، سازمان های مردم نهاد و … انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه فاصله‌گذاری هوشمند نیازمند نظارت جدی است بیان کرد: واقعاً نظارت نیاز به همت جمعی دارد یعنی هر قسمتی را متولیان آن حوزه به آن رسیدگی کند و در کنار آن مطالبه گری مردم خیلی مهم است

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت