شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۴:۴۲

اعتبارات استانی ازمنابع ملی در برنامه ششم به 30 درصد ارتقاء یافت

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اعتبارات استانی از منابع ملی ارتقا و از 13 درصد به 30 درصد افزایش یافت.

سیدمهدی مقدسی:

اعتبارات استانی ازمنابع ملی در برنامه ششم به 30 درصد ارتقاء یافت

سید مهدی مقدسی

به نقل تسنیم، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در نشست شورای اداری که در شهرستان خنداب برگزار شد با اشاره به سهم اعتبارات استانی از منابع ملی اظهار داشت: سهم اعتبارات استانی از منابع ملی در برنامه ششم از 13 درصد به 30 درصد ارتقاء یافته که با تصویب این این لایحه بر قدرت اختیارات استانداران  و فرمانداران سطح کشور در زمینه اعتبارات تخصیصی استانی افزوده می‌شود.

وی افزود: با ارتقاء سطح اختیارات استانداران و فرمانداران کشور در مصرف اعتبارات استانی شاهد رشد چشم‌گیری در تکمیل پروژه‌های عمرانی سطح کشور بوده‌ایم که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین فرمانداران و تمامی مدیران اجرایی دستگاه‌های مرتبط ملزم به رعایت قوانین برنامه ششم هستند زیرا این برنامه جامع مسیری برای دستیابی به جذب منابع ملی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در آغاز سال جدید فرایند انتخابات را در پیش رو داریم باید توجه بیشتری به این ایام داشته باشیم و کاندیداها از هرگونه تخریب بپرهیزند زیرا تخریب سبب دور شدن این افراد از رسالت ارائه برنامه‌های خود شده است.

مقدسی ادامه داد: دولت در راستای توسعه و آبادانی روستاهای کشور بر اساس برنامه‌ای مبلغ 500 میلیون دلار در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده که کلیات طرح ارائه شده درحال حاضر در دست بررسی است و باید گفت که با تصویب این طرح شاهد توسعه و رشد مثبتی در روستاهای سراسر کشور هستیم.

وی عنوان کرد: دولت در حوزه سیاست‌های خارجه اقدامات موثری انجام داده است و نباید عملکرد ضعیف برخی از کشورها نسبت به تعهداتشان در برابر کشور ما را مبنی بر ضعف دولت در این حوزه دانست، همچنین دولت در راستای تحقق‌پذیری اقتصاد مقاومتی اقدامات ارزنده‌ای به ثمر رسانده که تداوم و استمرار آنها حمایت قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

مقدسی بیان کرد: برخی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی اقدام به تخریب و تضعیف دولت می‌کنند و اینگونه اقدامات مسیری برای ایجاد دوگانگی در سطح کشور به وجود می‌آورد و باید گفت که اینگونه رفتار بسیار غلط و دور از منطق است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وظایف خطیری بر عهده دارند که نباید در اجرای آنها کوتاهی کنند که تکمیل پروژه‌های عمرانی و سایر پروژه‌ها با استفاده از منابع ملی و استانی تخصیص یافته از این قبیل وظایف محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت