سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۶:۵۶

سیاست‌های منقلی دولت سرمایه‌ها را بر باد داده است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت در استان مرکزی گفت: دولت فرصت عظیم انقلاب اقتصادی را که در سایه سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل تحقق بود، با سیاست های منقلی خود از دست داد. نادر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با گذشت 10 […]

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی:

سیاست‌های منقلی دولت سرمایه‌ها را بر باد داده است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت در استان مرکزی گفت: دولت فرصت عظیم انقلاب اقتصادی را که در سایه سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل تحقق بود، با سیاست های منقلی خود از دست داد.
نادر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با گذشت 10 سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که امیدهای زیادی را در میان نخبگان سیاسی و اقتصادی کشور به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور به وجود آورده بود هنوز حرکت قابل توجهی در این زمینه صورت داده نشده است و دولت نیز طی 3 سال و نیم گذشته این سیاست عظیم اقتصادی را با رفتارها و عملکردهای خود به تمسخر گرفته است.

مقدسی دولت تدبیر و امید را دولتی بی اعتقاد به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این دولت از ابتدای کار فقط به شعار دادن در این حوزه بسنده کرده و حرکتی مدبرانه و امیدبخش را انجام نداده است و می‌توان نتیجه گرفت که این دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور طی 3 سال و نیم گذشته وضعیت بغرنجی را تجربه کرده است و اتفاقات ناگواری در صنایع بزرگ این استان رخ داده که وضعیت اسفبار شرکت‌های بزرگی چون هپکو و آلومینیوم که از برندهای معروف کشور هستند، نمونه‌ای از این وضعیت است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان مرکزی در ادامه گفت: دولت با سیاست‌های منقلی خود سرمایه‌های اقتصادی استان را به باد داده و رکود و ناامیدی را بر اقتصاد استان حاکم کرده است.

وی سفرهای نمایشی مسئولان عالی‌رتبه دولتی به استان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این سفرها دردی از صنعتگران و کارگران استان دوا نخواهد کرد و وعده وعیدهای سر خرمن برای مردم به امری عادی و تمسخرآمیز تبدیل شده است.

مقدسی راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور را پایبندی، اعتقاد و عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت مدام از کاهش نرخ تورم سخن می‌گوید در حالی که مردم همچنان گرانی را حس می‌کنند و از سوی دیگر حاکم شدن رکود بر کشور اقتصاد را دچار بیماری کرده است.

وی سیاست‌های دولت به خصوص در بحث واردات بی رویه، عدم توجه به تولید ملی و سیاست‌های غلط و بحران زا در حوزه مسکن مورد انتقاد قرار داد و گفت: در حوزه بانکی نیز اقدامات صورت گرفته در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نبوده و در استان مرکزی بانک‌ها کمترین همکاری را با صنایع و کارگاه‌های تولیدی داشته‌اند.

مقدسی یادآور شد: معادن و کشاورزی استان هم روزگار خوبی را سپری نمی‌کنند و معلوم نیست دولت در این ماه‌های پایانی چه برنامه‌ای برای این وضعیت دارد، وضعیتی که قرار بود طی 100 روز اول دولت بهبود پیدا کند و قرار بود قفل‌های بسته شده با کلید تدبیر و امید باز گردد.

وی وابسته کردن رونق اقتصادی به اجرای تعهدات آمریکائی‌ها را یک اشتباه استراتژیک دولت دانست و گفت: چشم‌انتظاری برای عمل به تعهدات طرف مقابل کاملا بر خلاف اقتصاد مقاومتی است و دولت باید فرض خود را بر عدم اجرای تعهدات آمریکا به مفاد برجام قرار می‌داد زیرا تجربه این را ثابت کرده بود.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت