شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۴۰:۵۷

سود تسهیلات برای کشاورزان استان مرکزی سنگین است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی با بیان اینکه سود تسهیلات کشاورزی برای کشاورزان استان مرکزی مشکل و سنگین است گفت: تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در استان مرکزی پرداخت شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی:

سود تسهیلات برای کشاورزان استان مرکزی سنگین است

سود تسهیلات

سود تسهیلات برای کشاورزان استان مرکزی سنگین است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،مجید نیکی‌ملکی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت کارخانه کمباین‌سازی اراک اظهار داشت: تسهیلاتی به کشاورزان داده می‌شود در بحث سود این تسهیلات یک مقدار آنها را با مشکل مواجه کرده که می‌توان یارانه‌ای را برای آنها از محل 23 میلیارد تومان کمک‌های فنی اعتباری به منظور سود تسهیلات درنظر گرفت.

وی افزود: از تسهیلات اشتغالزایی روستایی درنظر گرفته شده برای استان که نرخ بهره آن 6 تا 12 درصد و حدود 40 درصد آن در بخش کشاورزی توزیع می‌شود هم می‌توان در راستای کمک به خریداران کمباین استفاده کرد، توسعه مکانیزاسیون هم یکی از مواردی است که می‌شود برای آن تسهیلات را پیگیری کرد.

نیکی‌ملکی عنوان کرد: به منظور کمک به کشاورزان در زمینه پرداخت سود تسهیلات می‌توان یارانه‌ای را از محل 23 میلیارد تومان کمک‌های فنی اعتباری به منظور سود تسهیلات درنظر گرفت.

160 دستگاه کمباین مشمول طرح جایگزنی در استان مرکزی وجود دارد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به شرکت کمباین‌سازی گفت: این شرکت در مقطعی به شدت دچار مشکل بود که خوشبختانه از آن وضعیت به کمک بانک کشاورزی و غیره عبور کرد.

علی بابایی تصریح کرد: 330 دستگاه کمباین در استان داریم که 160 دستگاه آن مشمول شرایط جایگزینی هستند.

وی بیان کرد: ساتلانه 60 تا 70 میلیارد تومان خط اعتباری ویژه داریم که در 4 سال اخیر این اعتبار به صورت 100 درصدی جذب شده اما امسال تاکنون 30 درصد از آن جذب شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: مکانیزاسیون جزو دسته‌بندی‌های تعریف شده در بخش کشاورزی است، در تولید کمباین هم باید بحث کمی و کیفی مورد توجه قرار گیرد و از تکنولوژی‌های روز استفاده شود تا ریزش و هدررفت گندم توسط کمباین‌ها به حداقل برسد.

ضرورت تخصیص اعتبار اشتغالزایی روستایی به خرید کمباین

“محمدتقی آبایی” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم با اشاره به مطرح شدن بحث تخصیص اعتبار اشتغالزایی روستایی به خرید کمباین در این جلسه گفت: با توجه به تعداد اشتغالی که با خرید یک کمباین می‌توان ایجاد کرد و مبلغ لازم برای خرید این کمباین، این کار جزو رسته‌های پراشتغال نبوده و در زمینه تسهیلات اشتغالزایی روستایی نباید به کشاورزان قول ارائه تسهیلات از محل این اعتبارات برای خرید کمباین را داد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت