یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۸:۰۸

سهولت اعطای تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبودیافته

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت: کسانی که یکسال از بهبودیافتگی آنان از دام اعتیاد می گذرد جهت دریافت تسهیلات آسان به منظور ایجاد مشاغل خانگی، به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بیان کرد؛

سهولت اعطای تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبودیافته

نبی‌الله شاه‌محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ‌در حاشیه هفتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شازند به خبرنگار پایگاه خبری شازند ما گفت: شهرستان شازند متاسفانه در حوزه مواد مخدر و اعتیاد دچار معضل است که طی نشستی مقرر شد تمام دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان در خصوص جلوگیری از کشت احتمالی گیاهان ممنوعه و ماده های قانونی، آموزش های لازم را فرا بگیرند.

وی افزود: علاوه بر آموزش دیدن دهیاران، باید زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد برای خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان را فراهم آورند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار کرد: در خصوص طرح کرامت که در یکی از مناطق شهرستان توسط سپاه در حال اجراست، تمام دستگاه ها موظف شدند که در این خصوص با سپاه نهایت همکاری را داشته باشند.

شاه محمدی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز پلیس به نحو احسن به وظیفه خود عمل می کند و در هشت ماهه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه کشفیات مواد مخدر ۴۴ درصد و در حوزه دستگیری ۴۳ درصد افزایش کشفیات وجود داشته است.

وی اضافه کرد: در خصوص ساماندهی مراکز بهبودی یا کمپ ترک اعتیاد، با توجه به شاخص جمعیتی شهرستان شازند، این مراکز باید ارتقاء پیدا کنند که اداره بهزیستی موظف شدند بر اساس پروتکل ها و با تسهیلات آسان برای داوطلبان ایجاد کمپ اقدامات لازم را انجام دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خاطر نشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و اداره بهزیستی با تفاهم‌نامه ای که منعقد می‌کنند، بهبودیافتگان از اعتیاد که آمادگی ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان را دارند، مورد بررسی قرار گرفته و کسانی که یکسال از بهبودیافتگی آنان می گذرد جهت دریافت آسان تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت