چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۳۶:۳۰

سهم 2 هزار و 800 میلیاردی صنایع استان مرکزی از تسهیلات کشوری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سهم صنایع این استان از تسهیلات بازسازی عوامل و تجهیزات تولیدی کشور معادل 2 هزار و 800 میلیارد ریال است.

رئیس صنعت و معدن استان مرکزی؛

سهم 2 هزار و 800 میلیاردی صنایع استان مرکزی از تسهیلات کشوری

تسهیلات کشوری

سهم 2 هزار و 800 میلیاردی صنایع استان مرکزی از تسهیلات کشوری

محمدرضا حاجی پور در گفت و گو با ایرنا، افزود: تسهیلات بازسازی صنایع کشور در سال جاری یکصدهزار میلیارد ریال است که سهم استان مرکزی 2 هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده و در اسرع وقت نیز قابل پرداخت است.
وی، با بیان اینکه 110 واحد صنعتی استان مرکزی متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی تجهیزات و عوامل تولید هستند، ادامه داد: پرونده این صنایع در دست بررسی است که در صورت برخورداری از شرایط لازم به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: همچنین 200 هزار ریال تسهیلات رونق تولید نیز برای صنایع نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده که سهم این استان با توجه قطب صنعت کشور نامحدود است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار 441 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب وزاترت صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کردند که پس از بررسی شرایط این صنایع 680 مورد این صنایع برای دریافت چهار هزار و 800 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.
حاجی پور اضافه کرد: پرونده این 680 صنایع نیز در بانک های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 76 واحد صنعتی حدود 530 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
وی بیان کرد: 28 واحد صنعتی نیز که از سال گذشته در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده بودند درنیمه نخست امسال بیش از 320 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 66 واحد تولیدی پرداخت شد ، توضیح داد: فعالیت این واحدهای صنعتی از سوی کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: بر اساس گزارش های کمیته مذکور 98 درصد از واحدهای تولیدی که تسهیلات رونق تولید دریافت کردند، این تسهیلات را با حساسیتی مثال زدنی در بخش های مختلف واحدهای تولیدی خود بکار گرفتند که این مهم تثبیت بیش از 15 هزار شغل و همچنین ایجاد 600 فرصت شغلی جدید را به همراه داشته است.
حاجی پور تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی به مدیران بانک های دولتی و غیر دولتی، واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک ها از شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند.
وی با اشاره به ادامه روند ثبت نام واحدهای تولیدی یادآوری کرد: متقاضیان جدید می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه های تکمیلی اقدام کنند.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که سال گذشته از این واحدهای صنعتی یک هزار و 66 واحد، حدود هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت